FANDOM

ARMA 2 on realismiin pyrkivä sota-aiheinen FPS-peli, joka on jatkoa Operation Flashpoint ja Armed Assault -peleille. Pelin kehittäjä on tšekkiläinen Bohemia Interactive Studio ja sen julkaisusta Suomessa vastaa 505 Games. Pelin PC-version julkaisuajankohdaksi Euroopassa on varmistettu 19. kesäkuuta 2009. Xbox 360- ja PlayStation 3 -versioiden julkaisua ei ole vahvistettu.

Peliympäristö Muokkaa

ARMA 2 sijoittuu vuoteen 2009 ja tapahtumapaikkana on kuvitteellinen, entisen Neuvostoliiton maa Chernarus. Suoraan käännettynä nimi tarkoittaa "Mustaa Venäjää". Pelaaja on osa Yhdysvaltain merijalkaväen Force Recon -yksikköä, jonka tehtävänä on suojata alueen siviilejä seka ylläpitää alueen vakautta. Pelin tekijöiden mukaan ArmA 2:ssa on mukana roolipelielementtejä ja pelin tapahtumat vaikuttavat sekä pelihahmoon että kampanjan kulkuun. Jos pelaaja esimerkiksi ahdistelee aseettomia siviilejä, menettävät he luottamuksensa pelaajaan ja voivat tämän johdosta antaa tärkeitä tietoja vihollisen käsiin. Pelialueen koko on noin 240 neliökilometriä ja sen topografia perustuu oikeaan karttadataan eräästä alueesta Tšekissä.

Ominaisuudet Muokkaa

  • Tehtäväeditorissa on 3D-tila
  • Micro AI -tekoälyn ansiosta tekoälyn ohjaamat sotilaat liikkuvat tarkasti maastoa hyväksi käyttäen ja osaavat suojautua luonnollisten esteiden taakse.
  • Uusi komentosysteemi, "High Level command" mahdollistaa joukkojen komentamisen RTS tyyliin.
  • Pelissä on viisikymmentä eri ajoneuvotyyppiä, jos ajoneuvojen kaikki muunnelmat (esim. Humvee, Humvee M2, Humvee TOW) lasketaan yhteen, nousee erilaisten ajoneuvojen määrä 120.
  • Kuusi eri osapuolta (mm. Yhdysvaltain merijalkaväki, Venäjä, siviilit sekä paikalliset aseelliset ryhmät: NAPA,CDF ja ChDkz)
  • Kaikilla rakennuksilla on jonkin tasoinen hajoamismallinnus.
  • Siviilien joukossa on naisia ja lapsia
  • Pelissä on myös eläimiä
  • Pelaaja pystyy kommunikoimaan siviilien ja sotilaiden kanssa.
  • Haavoittuneiden sotilaiden raahaaminen ja kantaminen
  • Yli viisikymmentä asetyyppiä

Aiheesta muualla Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki