FANDOM

Albert Wesker on kuvitteellinen hahmo CapComin Resident Evil -pelisarjassa.

Historia Muokkaa

Resident Evil (alkuperäinen ja remake) Muokkaa

Wesker on töissä Umbrella-yhtiön tutkijana ja R.P.D:ssa (Racoon Police Department). Wesker saa siirron S.T.A.R.S.:iin (Special Tactics and Rescue Service). Hän johdattaa S.T.A.R.S.:in kartanoon, joissa useat jäsenet kuolevat. Pelin loppupuolella Wesker vapauttaa Tyrantin tappamaan hengissäselvinneet S.T.A.R.S.:in jäsenet, joka tappaakin Weskerin.

Resident Evil Code Veronica Muokkaa

Wesker palaa "kuolleesta". Hän ei kuollutkaan Tyrantin iskusta, koska oli injektoinut itseensä T-viruksen. Virus on tehnyt hänestä supernopean ja -voimakkaan. Hänen silmänsä ovat muuttuneet oudon keltaisiksi. Wesker ei enää työskentele Umbrellalle, vaan toimii kaksoisagenttina tuntemattomalle kilpailevalle organisaatiolle, joka haluaa varastaa Umbrellan tutkimukset.

Resident Evil 4 Muokkaa

Wesker ei näyttäydy pääpelissä, mutta hänet voi nähdä Assigment Ada minipelissä ja Separate Ways skenaariossa.

Resident Evil: The Umbrella Chronicles Muokkaa

Wesker on yksi pelin henkilöistä ja on useassa tehtävässä pelattavana.

Resident Evil 5 Muokkaa

Wesker on pelissä pääpahiksen roolissa. Häntä voi pelata The Merceneries minipelissä.

Pelattavana hahmona Muokkaa

Weskeriä ei ole voinut pelata pääpeleissä, mutta hän on pelattavissa seuraavissa minipeleissä:

  • Battlegame (Resident Evil Code Veronica)
  • The Mercenaries (Resident Evil 4)
  • The Merceneries (Resident Evil 5)

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki