FANDOM

Alone in the Dark: The New Nightmare on Infogramesin ja Darkworksin kehittämä kauhuseikkailupeli, joka julkaistiin vuonna 2001 PC:lle, PlayStationille, Dreamcastille, PlayStation 2:lle ja Game Boy Colorille. Peli on jatkoa Alone in the Dark -pelisarjalle.

Saksalainen elokuvaohjaaja Steve Rygen on tehnyt Alone in The Dark: The New Nightmare -peliin pohjautuvan elokuvan, jonka näillä näkymin tulee elokuvateattereihin helmikuussa 2008.

Pelin rakenne Muokkaa

Alone in the Dark: The New Nightmare, kuten myös muutkin Alone in the Dark -pelit, ovat hieman samankaltaisia kuin suositut Resident Evil -pelit. Kuvakulmat vaihtelevat, kun pelaaja liikkuu ympäriinsä hyytävässä pelimaailmassa. Valaistus on hämärää, minkä ansiosta pelin ympäristö on pelottava ja hyytävä. Välillä salaperäiset, yliluonnolliset hirviöt hyökkäävät, ja pelaajan täytyy tuhota hirviöt aseilla, joita hän seikkailun aikana tulee saamaan.

Pelissä on paljon ratkottavaa. Täytyy aina miettiä, mihin mikäkin saatu avain kuuluu, minne pitää seuraavana mennä, mikä esine pitäisi löytää, mitä jokin koodi tai nimi tarkoittaa ja mihin niitä pitää käyttää. Seikkailun aikana tapaa myös salaperäisiä henkilöitä.

Pelin juoni Muokkaa

Pelipaikkana on Shadow Island -niminen salaperäinen saari. Pelin päähenkilöt ovat Aline Cedrac ja Edward Carnby, joka on tuttu myös muista Alone In The Dark -peleistä. Aline on tutkija, joka lähtee Edwardin kanssa tutkimaan saarta, tosin Edward tutkii ystävänsä murhaa, joka tapahtui saarella.

He lentävät lentokoneella saarelle, mutta ennen laskeutumista jokin salaperäinen olento hyökkää koneen kimppuun. Kone tekee pakkolaskun, ja Aline ja Edward hyppäävät laskuvarjoilla turvaan. Tässä kohtaa pelaaja valitsee kummalla hahmolla pelaa. Kummallakin on oma tarinansa ja tehtävät, mutta tarinat kuitenkin liittyvät toisiinsa. Aline aloittaa saarella sijaitsevan kartanon katolta, kun taas Edward aloittaa läheisestä hyytävästä metsästä. Henkilöt alkavat seikkailun aikana ymmärtää saaren tapahtumia ja hirviöitä. Pian he joutuvatkin hirviöiden omaan maailmaan, josta heidän täytyy paeta.

Saarella asuva intiaani suorittaa hirviöihin liittyvän rituaalin, joka lopulta tuhoaa hirviöt ja koko saaren. Aline ja Edward pakenevat helikopterilla, joka on lähetetty hakemaan heidät.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki