FANDOM

Armed Assault (yleisesti lyhyemmin ArmA) on realismiin pyrkivä sota-aiheinen FPS-peli, joka perustuu tunnettuun Operation Flashpoint -peliin. Pelin tekijä on tšekkiläinen Bohemia Interactive Studio ja sen julkaisusta Suomessa vastaa 505 Games. Teknisesti pelin tärkeimpiä eroja edeltäjäänsä ovat huomattavasti kehittyneempi grafiikka ja tuki jopa 400 neliökilometrin kokoisille pelialueille siinä missä Operation Flashpoint tuki vain 100 neliökilometrin pelialueita.

Peli sijoittuu kuvitteelliselle Sahranin saarelle Atlantin valtamerellä, ja Operation Flashpointtiin nähden nähden pelin aikakautta on tuotu lähemmäksi nykyisyyttä. Pieni saari on jakautunut kahteen valtioon; pohjoiseen kommunistiseen tasavaltaan (Democratic Republic of Sahrani, DRS) ja eteläiseen perustuslailliseen monarkiaan (Kingdom of South Sahrani). Yksinpelikampanjan alussa DRS hyökkää eteläiseen naapurivaltioonsa, josta Yhdysvaltain joukot ovat juuri lähdössä. Pelaaja kuuluu Yhdysvaltojen armeijan joukkueeseen, joka ei ole vielä ehtinyt lähteä saarelta ja tavoitteena on torjua DRS:n joukkojen hyökkäys.

Lisäosat Muokkaa

Peliin on julkaistu yksi lisäosa, jonka nimi on Queen's Gambit. Lisäosa tuo peliin uudet saaret Porto ja United Sahrani. Jälkimmäinen on kuitenkin vain hieman muokattu versio alkuperäisestä Sahranin saaresta. Lisäksi lisäosa tuo peliin muutaman kulkuneuvon ja aseen. Suurin uudistus, jonka Queen's Gambit tuo mukanaan, on uudet yksinpelikampanjat, joita tulee kaksi kappaletta.

Muokkaus Muokkaa

Bohemia on tukenut avoimesti tuottamiensa pelien muokkaajia ja Armed Assaultin muokkausta varten on julkaistu erilaisia työkaluja ja mm. pelin Operation Flashpoint -tyyppinen skriptikieli on kuvattu Bohemian Communityn wiki-sivulla. Operation Flashpointista tuttu FDFMod julkaistiin ArmAlle 19.12.2008.

Viralliset laitteistovaatimukset Muokkaa

  • Windows XP
  • Suoritin: 2 GHz (suositus 3 GHz)
  • Muisti: 512 Mt RAM-muistia (suositus 1 Gt)
  • Kiintolevytila: 3 Gt
  • Näytönohjain: 128 Mt:n näytönohjain, jossa 2.0 Pixel Shader -tuki (suositus 256 Mt)
  • DirectX: Versio 9

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki