FANDOM

Blizzard Entertainment on yksi menestyneimmistä tietokonepelien kehittäjistä ja julkaisijoista. Warcraftin julkaisusta (1994) lähtien jokainen yhtiön julkaisema peli on ollut myyntimenestys. Blizzardin päämaja sijaitsee Irvinessä, Kaliforniassa.

Historia Muokkaa

Blizzard Entertainmentin perustivat Mike Morhaime, Allen Adham ja Frank Pearce vuonna 1991 nimellä Silicon & Synapse. Yhtiö kehitti pelejä kuten Rock & Roll Racing ja The Lost Vikings (julkaisijana Interplay Productions). Vuonna 1994 levittäjä Davidson & Associates osti Blizzardin alle 10 miljoonalla dollarilla. Vain vähän myöhemmin Blizzard julkaisi läpimurtopelin Warcraft.

Blizzard on tämän jälkeen vaihtanut omistajaa useita kertoja: CUC osti Davidson & Associatesin vuonna 1996 ja CUC yhdistyi HFS Corporationin kanssa muodostaakseen Cendant Softwaren vuonna 1997. Kun vuonna 1998 kävi ilmi, että Cendant oli syyllistynyt kirjanpitorikoksiin vuosien ajan ennen fuusiota, koko yhtiö, myös Blizzard, myytiin ranskalaiselle julkaisijalle Havasille, jonka ranskalainen Vivendi osti vielä samana vuonna. Activision, Vivendi Games sekä Vivendin omistama Blizzard Entertainment yhdistyvät maailman suurimmaksi videopelijulkaisijaksi vuonna 2008. Tämä sai nimekseen Activision Blizzard.

Pelit Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki