FANDOM

Bowser mp7

Bowser New Super Mario Bros. pelissä.

Bowser (koko nimeltään Kuningas Bowser Koopa, Japaniksi Daimaō Kuppa) on Nintendon Mario-peleissä esiintyvä videopelihahmo.

Bowser on Super Mario -sarjan päävihollinen ja Koopa-kilpikonnien kuningas. Aluksi Bowserista käytettiin nimitystä Koopakuningas (engl. King of the Koopa), mutta Super Mario Bros. 3 -pelin yhteydessä hän sai etunimen Bowser. Bowser on ollut mukana melkein jokaisessa Mario-pelissä Super Mario Bros. -pelin jälkeen. Hän on valtava kilpikonna, joka osaa syöstä tulta. Bowser kidnappaa usein Sienivaltakunnan Prinsessa Peachin. Bowserin ensiesiityminen pelistä Super Mario Bros.

Bowserilla on oma linna Sienivaltakunnan laitamilla ja lukuisia kannattajia, jotka pitävät häntä kuninkaanaan, kuten Bob-Ombit, Koopa Troopat, Hammer Brothersit (suom. Vasaraveljet). Bowserilla on kahdeksan lasta: Bowser Jr. ja seitsemän Koopalingia: Larry, Morton, Wendy, Iggy, Roy, Lemmy ja Ludwig Von.

Bowserin hirviöimäisin muoto on nimeltään Giga Bowser, tämä muoto on nähty Super Smash Bros. Melee -pelissä. Lisäksi Super Smash Bros. Brawlissa tätä voi kontrolloida hetken aikaa. Bowserilla ei ole omaa peliä. Hänellä voi pelata Paper Mario: The Thousand year doorissa, sekä Super Paper Mariossa. Hän on muita hitaampi, mutta pystyy aiheuttamaan tulellaan valtavia tuhoja.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki