FANDOM

Burnout on Criterion Gamesin, Electronic Artsin ja Acclaimin kehittämä pelisarja, jonka kustantaja on vaihtunut kerran. Osat Burnout ja Burnout 2 julkaisi Acclaim, mutta uusimmat, Burnout 3: Takedown, Burnout Revengen, Burnout Legendsin, ja Burnout Dominatorin on julkaissut Electronic Arts, ja Criterion Games. Tällöin myös sarjan suosio kasvoi ja sarja tunnetaan nykyään maailmalla yhä paremmin.

Yleistä pelisarjasta Muokkaa

Jokaisen pelin aiheena on ollut silmittömän nopeasti autolla ajaminen keskellä kaupungin vilskettä, useimmiten kilpailijoita vastaan. Mukana on kuitenkin ollut kierrosaikojen päihittämistä ja mahdollisimman suuren ketjukolarin aiheuttamista.

Ensimmäinen osa ilmestyi Acclaimin julkaisemana PS2:lle vuonna 2002, ja toinen osa myös PS2:lle vuonna 2003. EA julkaisi Burnout 3: Takedownin vuonna 2004. Ensimmäinen ja toinen osa oli suuren yleisön mielestä melko hyviä pelejä, pelit saivat mediassa arvostusta, mutta myyntiluvut eivät haastaneet suositumpia pelejä. Kuitenkin Takedown jo tarjosi niin paljon uudistuksia ja uutta materiaalia, kuten päättömät kolarit ja vauhdikas tunnelma, niin että peli vietti pitkän ajan myyntilistojen kärkipäässä. Vuoden päästä ilmestyi jatko-osa, Burnout Revenge, joka ei tarjonnut niin paljoa uutta materiaalia, mutta tepsi kuitenkin ostajiin. Nimensä mukaisesti pelissä pyritään kostamaan muiden kilpailijoiden taklaukset, ja pelin tarkoituskin on vetää peli läpi raivolla. . Kannettavalle käsikonsolille, Sonyn PSP:lle, ilmestyi oma pelinsä, Burnout Legends, joka muistutti paljon Burnout Revengeä, sillä se on Burnout Revengen PSP versio. Burnout Dominator muistutti yhä Burnout Revengeä, ja Burnout Legendsiä. Burnout Dominator poikkeaa hyvin Burnout Revengestä, ja Burnout Legendsistä rennomman otteensa ansiosta.

Pelisarja Muokkaa

Aiheesta muualla Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki