FANDOM

Color TV Game on Nintendon konsolisarja, jonka ensimmäinen osa Color TV Game 6 julkaistiin vuonna 1977. Se sisälsi kuusi eri variaatiota pelistä PONG. Pelaajat kontrolloivat mailojaan numerotauluilla, jotka ovat kiinni koneessa.

Vuonna 1978 Nintendo julkaisi uuden osan, Color TV Game 15. Kahdella kaapelilla varustetulla ohjaimella (mukavampi pelata) ja 15 eri versiolla Pongista, CTG 15 myi yli miljoona kappaletta. Samana vuonna julkaistiin Color TV Racing 112, ylhäältäpäin kuvattu ajopeli, joka sisälsi ratin ja vaihdetangon. Vaihtoehtoisesti moninpeliin pystyi käyttämään kahta tavallista, pienempää ohjainta.

Vuonna 1979 julkaistiin Color TV Block Kusure, yksinpeli joka perustuu Atarin peliin Breakout. Kuten CTG 6:ssa, peliä ohjattiin laitteeseen kiinnitetyllä ohjaimella. Laitteen ulkoisesta suunnittelusta vastasi Shigeru Miyamoto, ja se oli yksi hänen ensimmäisistä tehtävistään Nintendolle töihin tulon 1977 jälkeen.

Computer TV Game, käännös Nintendon kolikkopelistä Computer Othello, oli viimeinen kasetiton Nintendon konsoli, ja se julkaistiin Japanissa vuonna 1980.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki