FANDOM

Dark Forces on vuonna 1995 julkaistu ensimmäinen Star Wars -universumiin sijoittuva sooloräiskintäpeli. Dark Forces käytti LucasArtsin omaa Jedi -pelimoottoria, jonka huhuttiin olevan takaisinmallinnettu versio Doomin vastaavasta, mutta kykeni kuitenkin mallintamaan monimutkaisempia toimintoja kuin Doom (pelissä pystyi hyppimään, mennä matalaksi, erikoistarvikkeilla kykeni valaisemaan teitä ja pelissä pystyi jopa katsomaan ylös ja alaspäin). Peli oli aikoinaan Doomin haastaja, mutta se ei onnistunut saavuttamaan yhtä suurta suosiota. Peliä myytiin kuitenkin vähän alle miljoona kappaletta.

Dark Forces on ainutlaatuinen Star Wars -peli, koska se oli ensimmäinen lajityyppiään edustava Star Wars -peli. Peli oli myös ensimmäinen FPS-peli, joka esitteli aseiden vaihtoehtoiset laukausmoodit.

Tarina ja päähenkilöt Muokkaa

Kyle Katarn Muokkaa

Pelin päähenkilö, joka on kapinallisten tiedusteluagentti ja suuri jedisoturi. Pelissä Kylen ensimmäinen tehtävä on varastaa Kuolemantähden piirustukset, ja toimitettava ne prinsessa Leialle. Toisessa tehtävässa hypätään Star Wars: Episodi IV – Uusi toivo -elokuvan tapahtumien yli ja Kyle saa tehtäväkseen sabotoida Dark Trooper -projektin. Lopuissa tehtävissä Kyle alkaa saada selville Dark Trooper -projektin salaisuudet ja lopulta hän raivaa itsensä johtolankojen avulla Rom Mochin avaruusalukseen, jossa hän kohtaa Rom Mochin ja tuhoaa aluksen.

Kenraali Rom Moch Muokkaa

Kloonisodan veteraani, joka oli yksi niistä kenraaleista, jotka kehittivät ja rakensivat Kuolemantähden. Kloonisodassa hän oli oppinut sodankäynnin jalon taidon ja oli arvostettu sotakenraali. Kapinallisten tuhottua Kuolemantähden, hän alkoi kehittää uutta projektia nimeltään "Dark Trooper". Dark Trooperit olivat supersotilaita, vahvasti aseistettuja ja voimakkaita. Dark Troopereita hän kehitti kolme eri muotoa:

  • Ensimmäinen muoto (Phase 1): luurankomainen robotti, jolla on sädeaseita torjuva kilpi sekä teräsmiekka.
  • Toinen muoto (Phase 2): Stormtrooperin näköinen rakettipakkausta käyttävä supersotilas. Aseena raketit sekä voimakkaat plasmapallot.
  • Kolmas muoto (Phase 3): Kehittynein Dark Trooper -robotti, jota kenraali Rom Moch käytti Kyle Katarnia vastaan viimeisessä taistelussa. Robotin ominaispirteet olivat vahva haarniska ja rakettipakkaus sekä raskaat aseet, kuten kaksinkertaset plasmapallot ja hakeutuvat raketit.

Darth Vader Muokkaa

Paha sith-lordi, joka oli mukana Dark Trooper -projektissa. Kenraali Rom Moch oli hänen luottomiehensä. Vader ja Moch olivat yhdessä suunnitelemassa Dark Trooper -projektia, jonka tarkoituksena oli tuhota kapinalliset lopullisesti.

Jan Ors Muokkaa

Pelissä Kyle Katarnin apulainen ja vakooja. Jan Ors lennättää Kyleä Moldy Crow -nimisellä aluksellaan eri paikkoihin ja myös lähettää taustatietoa Kylen tehtävissä. Jan on myös pelastanut Kylen hengen muutaman kerran ja heistä on tullut erottamanton työpari.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki