FANDOM

Diablo II on jatko-osa Diablolle, joka luokitellaan yleisimmin hack and slash -luokan peliksi. Se julkaistiin vuonna 2000 ja sai jo vuoden päästä, 2001, lisäosan Diablo II: Lord of Destruction. Diablo II:sta on tullut näihin päiviin mennessä yksi kaikkien aikojen myydyimmistä tietokonepeleistä. Diablo III, vahvistettiin olevan tekeillä 28. kesäkuuta 2008.

Juoni Muokkaa

Diablo II:n tarina alkaa pian Diablon jälkeen. Diablon lopussa Diablo, kauhun herra, on päihitetty. Sankari ottaa sitten Diablon sielukiven (laitteen, johon voi vangita enkelin tai demonin) ja laittaa sen omaan kalloonsa toivoen voivansa hallita näin Diabloa. Pian sankari kuitenkin on Diablon vallan alla ja alkaa menettää mielensä ja kehonsa hallinnan.

Diablo II:n alkuvideossa, Marius (tarinan kertoja), todistaa nyttemmin Mustana matkalaisena (Dark Wanderer) tunnetun sankarin päästävän useita demoneita majataloon, jossa Marius on istumassa iltaa. Marius on ainoa selviytyjä ja hän tuntee, että hänen täytyy seurata miestä syistä, joita hän itsekään ei tiedä.

Pelaajan hahmo seuraa matkalaisen jalanjäljissä halki maailman. Pääpelin tarina jakautuu neljään näytökseen.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki