FANDOM

Diablo III on kolmas toimintaroolipeli Blizzard Entertainmentin Diablo-sarjassa. Blizzard vahvisti pelin olevan tekeillä 28. kesäkuuta 2008.

Juoni Muokkaa

Diablo II:n tapahtumista on kulunut kaksikymmentä vuotta. Heistä, jotka kohtasivat Vihan, Kauhun ja Tuhon herrat on jäljellä enää muutama, jotka kykenevät muistelemaan niitä kauheuksia, joita pääpahat toivat maan päälle ja ne, jotka eivät noita tapahtumia ensisijaisesti nähneet, pitävät tarinoita vain myytteinä. Mutta jokin paha heräilee jälleen Tristramissa.

Kun Deckard Cain palaa Tristramin katedraalin raunioille etsien johtolankoja pahuuden uudesta tulosta, komeetta taivaista iskeytyy samaan paikkaan, mistä Diablo kerran saapui kuolevaisten maailmaan. Komeetta kantaa pimeää sanansaattajaa liekehtivässä olemuksessaan ja se kutsuu Sanctuaryn sankareita puolustamaan kuolevaisten maailmaa palavan Helvetin kasvavilta voimilta -- ja jopa valon pettävältä Taivaalta.

Pelissä on edellisistä osista tuttuja paikkoja, kuten Tristram, sekä henkilöitä, kuten Deckard Cain.

Pelaaminen Muokkaa

Diablo III on edelleen samaa hack and slash:iä kuin sarjan kaksi aiempaa peliä. Peliin on kuitenkin lisätty uusia ominaisuuksia, kuten esimerkiksi: Pelaaja voi hajottaa seinän zombiarmeijan niskaan. Lisäksi hahmot eivät ole enää mykkiä, vaan pelaaja voi itse vaikuttaa juoneen keskusteluvalinnoilla, jotka hahmo sanoo ääneen.

Pelissä on myös mukana aiemmista peleistä tuttu Battle.net-moninpeli, jota on myös paranneltu. Mutta vielä ei ole täysin varmaa olisiko Battle.net maksullinen jollain tapaa. Diablo 3:sta on poistettu mahdollisuus valita itse omat statsinsa, vaikkakin monet fanit ovat halunneet ne takaisin. Diablo 3:ssa on myös elixiirejä, jolla voi parantaa osa-aikaisesti omia taitojaan ja ominaisuuksiiaan.

Kritiikki Muokkaa

Vaikka Diablo III ei ole vielä lähellekään valmis, ovat jotkut pelisarjan faneista jo kritisoineet pelin grafiikkaa, joka on heidän mielestään liian kirkas ja värikäs synkälle pelille. Tosin, grafiikalla on myös omat kannattajajoukkonsa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki