FANDOM

Doom II: Hell on Earth on id Softwaren kehittämä FPS-peli, joka julkaistiin PC:lle alun perin syyskuussa 1994. Se on kuuluisan Doom-pelisarjan toinen osa, ja julkaistiin noin vuosi ensimmäisen jälkeen. Pelille tehtiin myös lisäosa Master Levels for Doom II vuonna 1995. Doom II sai yleisesti hyvän vastaanoton ja sitä myytiin 2 miljoonaa kappaletta, tullen täten myydyimmäksi id Softwaren peliksi tähän päivään asti.

Elementtejä pelistä käytettiin myös Final Doom -pelissä.

Tarina Muokkaa

Doom II koostuu yhdestä pitkästä episodista, ensimmäisen osan kolmen lyhyemmän sijaan. Tämä muutos merkitsi, ettei pelaajan tarvinnut aloittaa pelkällä pistoolilla noin joka yhdeksännessä tasossa. Tasojen välissä oli ensimmäisen osan pelin etenemistä seuraavan kartan sijasta pelkkä taustakuva.

Heti Doomin tapahtumien jälkeen pelaaja ottaa jälleen nimettömän avaruussotilaan roolin, joka on osoittautunut kovaksi vastukseksi Helvetin joukoille. Tultuaan tapetuksi Phobosissa, ja taisteltuaan tiensä läpi Deimosin ja Helvetin, pelaaja palaa Maapallolle vain todetakseen sen joutuneen helvetillisten voimien hyökkäyksen kohteeksi.

Pelaaja etenee 30 kentän läpi, ja matkansa aikana saa tietää invaasiosta selvinneiden Maapallon asukkaiden olevan vangittuina avaruusportissa, josta heidän täytyy paeta siirtimen avulla. Kun avaruussotilas saa ihmiset pelastettua, hän on vapaa elämään loppuelämänsä yksin maapallolla muun ihmiskunnan toivottavasti jatkaessa elämäänsä jossain muualla. Ennen pitkää avaruussotilas kuitenkin keksii keinon, jolla hyökkäys saadaan lopullisesti kukistettua.

Muutoksia Muokkaa

Doom II ei eronnut merkittävästi edeltäjästään. Siinä ei ollut suuria teknologisia eikä graafisia muutoksia, eikä myöskään huomattavia muutoksia pelattavuudessa. Peli koostui edelleen epälineaaristen kenttien selvittämisestä, uusille alueille pääsemiseen tarvittavien avaimien etsimisestä ja tietenkin satojen ja taas satojen hirviöiden ampumisesta.

Pelissä oli muutamia uusia aseita ja hirviöitä.

Aiheesta muualla Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki