FANDOM

Game Boy Color (lyhennös GBC) on Nintendon julkaisema käsipelikonsoli, jonka edeltäjä oli huippusuosion saanut Game Boy. Game Boy Color on ohuempi kuin edeltäjänsä, mutta suurin muutos on se, että Game Boy Color pystyy näyttämään värejä. Game Boy Colorille valmistetut pelit eivät ole yleensä yhteensopivia alkuperäisen Game Boyn kanssa, tosin jotkut pelit, jotka eivät käytä GBC:n ominaisuuksia hyödykseen, toimivat myös alkuperäisessä GB:ssä. Esimerkkinä Pokémon Gold toimii alkuperäisessä Game Boyssa.

Historia Muokkaa

Nintendo kehitti Game Boy Colorin pelintekijöiden painostavien kommenttien takia. Kehittäjät kritisoivat Game Boy Pocketin olevan liian riittämätön heille. Game Boy Color oli taaksepäin sopiva, eli se pystyi pyörittämään vanhan Game Boyn pelejä. Tämä ominaisuus kasvatti Game Boy Colorin pelikirjastoa monella kymmenellä pelillä. Game Boy Color osaa myös lisätä osaan Game Boyn peleihin värejä. Muun muassa Game Boyn kuuluisa Pokémon Blue näkyy Colorilla väreissä. Myös Tetris näkyy Colorilla väreissä, mutta oranssin sävyisenä.

Triviaa Muokkaa

  • Game Boy Colorin ruutu on pienempi kuin minkään muun Game Boy-sarjan tuotteen (lukuun ottamatta Game Boy Microa)
  • Game Boy Colorilla oli lyhin elinkausi kaikista Game Boy-malleista.
  • Game Boy Horror, joka esiintyy pelissä Luigi's Mansion, on mallinnettu Game Boy Colorin mukaan
  • Game Boy söi neljä AA-paristoa, kun taas Game Boy Color syö vain kaksi
  • Game Boy Colorista on tehty niin sanottu Pokemon Edition malli, jossa on Pikachun ja kahden Pichun kuva.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki