FANDOM

Game Developers Conference (GDC) on vuosittainen videopelikehittäjien kokoontuminen. Konferenssi koostuu näyttelystä ja lukuisista oppitunneista sekä peliammattilaisten järjestämistä keskusteluista peleihin liittyvistä aiheista, kuten ohjelmointi, design, liiketoiminta jne. Tapahtumassa jaetaan vuosittain Game Developers Choice Awards -palkinnot.

Historia Muokkaa

Alkujaan nimellä Computer Game Developers Conference toiminut konferenssi järjestettiin ensi kerran 1987 Chris Crawfordin toimesta tapaamisina hänen San Josen asunnon olohuoneessa. Tilaisuuksissa paikalla oleviin lukeituivat muun muassa pelikehittäjät Tim Brengle, Don Daglow, Brenda Laurel, Dave Menconi, Brian Moriarty ja Gordon Walton. Konferenssin kasvaessa vuosi vuodelta, se siirtyi Crawfordin kotoa erinäisiin konferenssipaikkoihin. Crawford jatkoi tapahtuman avajaispuheen pitämistä ensimmäisien vuosien ajan.

GDC järjestettiin alun perin San Josessa, Kaliforniassa, mutta vuonna 2005 se siirtyi Moscone Center Westiin San Franciscoon. 2006 messut järjestettiin taas San Josessa, mutta tapahtuma palaa San Franciscoon taas vuonna 2007.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki