FANDOM

Grand Theft Auto (GTA) on Rockstar Gamesin vuonna 1997 PC:lle ja PlayStationille julkaisema peli. Se on Grand Theft Auto -pelisarjan ensimmäinen osa. Peli on aikuisteemojen ja väkivallan vuoksi kielletty alle 18-vuotiailta. Peli herätti valtavasti kohua, koska oli PlayStationin ensimmäinen todellinen väkivaltapeli. Peliin on tehty lisälevyt London 1961 ja London 1969, jotka julkaistiin vuonna 1999. Rockstar julkaisi pelin vapaaseen levitykseen vuonna 2004.

Pelin idea Muokkaa

Pelin ideana on pelata rikollisena ja suorittaa tehtäviä rikollispomoille. Tehtävistä saa pisteitä, joita täytyy kerätä tietty määrä ennen kuin tason pääsee läpi tai voi siirtyä seuraavaan kaupunkiin. Suurimmassa osassa tehtävistä pitää tappaa joku tai ajaa autolla paikasta toiseen. Tehtäviä voi vastaanottaa muun muassa vastaamalla puhelinkioskissa soivaan puhelimeen tai löytämällä auton, johon istuessa tehtävä alkaa. Tehtäväautot ovat yleensä parkeerattu syrjäisiin paikkoihin.

Pelissä on kolme eri kaupunkia, joista ensimmäinen on Liberty City (New York), toinen San Andreas (Los Angeles, San Fransisco ja Las Vegas) ja kolmas Vice City (Miami). Kaupungit ovat kaavoituksen lisäksi erilaisia myös ajoneuvojen, kasvillisuuden, rakennusten ja yleisilmeensä suhteen.

Aiheesta muualla Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki