FANDOM

Halo-videopelisarja on Bungie Studios -pelitalon kehittämä ja Microsoftin julkaisema FPS-pelisarja, joka on hyvin suosittu. Pelisarjan ensimmäinen ja toinen osa on julkaistu tavallisten yksittäisten julkaisujen lisäksi Halo Triple Pack -paketissa. Pelien lisäksi on ilmestynyt kirjoja, jotka antavat taustatietoa pelien tapahtumista.

Pelit Muokkaa

Halo-videopelisarjan hahmoja Muokkaa

  • Master Chief ("John-117") on pelien (Paitsi Halo 3: ODST ja Halo Wars) päähahmo. Hän on eräs Spartan-projektin geneettisesti muunnelluista supersotilaista ja pukeutuu vihreään haarniskaan. Master Chiefin kasvoja ei ole koskaan näytetty peleissä. Master Chiefin ääninäyttelijä on Steve Downes.
  • Cortana on Master Chiefiä auttava tekoäly. Hän on älykäs ja hänellä on hyvä huumorintaju. Cortana puhuu vahvasti naisen äänellä, ja hänen ääninäyttelijänsä on näyttelijätär Jen Taylor.
  • 343 Guilty Spark on tekoäly, joka vartioi Halo: Combat Evolvedissa Haloa, jonka Master Chief tuhosi. 343 Guilty Spark ei kuitenkaan tuhoutunut Halon tuhossa, joten se esiintyy myös Halo 2:ssa ja Halo 3:ssa. 343 Guilty Spark käy aggressiiviseksi Halo 3:ssa, kun tämän luoma Halo tuhotaan. 343 Guilty Spark tappaa Johnsonin, mutta Master Chief tuhoaa tämän Spartan Laserilla. 343 Guilty Spark on noin 101 217 vuotta vanha.
  • Kersantti Johnson on sarjassa esiintyvä tummaihoinen, kovasanainen ihmissotilas. Hän jäi ensimmäisessä Halossa Master Chiefin taakse, mutta palasikin odottamattomasti Halo 2:een. Johnsonin pakoa Floodin kynsistä valotetaan Halo Graphic Novellissa ja Halo: The First Strikessa. Johnson selviytyy sairastamansa fiktiivisen Borenin Syndrooman ansiosta Floodin kynsistä. 343 Guilty Spark tappaa Johnsonin Halo 3:ssa. Peleissä hahmolle on antanut äänensä David Scully.
  • Chips Dubbo on Halo-pelien eräs ihmissotilas. Hän on erityisen hyvä ampumaan Warthog-maastoauton konekiväärillä. Dubbo Chips on nimetty australialaisen Dubbo-kaupungin mukaan.
  • Jacob Keyes oli avaruusalus Pillar of Autumnin kapteeni. Halo: Combat Evolvedissa Flood kuitenkin tartutti Keyesin ja tappoi hänet. Master Chief sai Keysin hermoimplantin kaivamalla ne esiin floodin saastuttamasta Keysin ruumiista.
  • Tartarus oli Halo: First Strikessa ja Halo 2:ssa esiintynyt brute-ihmisapinoiden "heimopäällikkö". Tartarus tapettiin Halo 2:ssa.
  • Arbiter on Halo 2 ja 3 pelien yksi päähenkilöistä. Arbiter kuuluu Elite-nimiseen muukalaisrotuun, joka taas kuuluu Covenant-nimiseen muukalaisliittoon. Halo 2:n alussa Arbiteria syytetään kerettiläisyydestä (heresy), koska tämä epäonnistui Halon suojeluksessa. Arbiter alennettiin ja hänen kehoon polttomerkattiin Häpeän Merkki. Arbiter sai uuden mahdollisuuden, mutta myöhemmin kapinoi muiden elitejen kanssa ja liittoutuu ihmisten kanssa.
  • Miranda Keyes esiintyi ensimmäistä kertaa Halo 2:ssa. Hän on In Amber Clad -nimisen aluksen komentaja. Mirandalla on huomattava rooli pelissä. Hän seikkailee myös pelisarjan viimeisessä pelissä Halo 3. Totuuden Profeetta tappaa Mirandan Halo 3:ssa Brute Spiker-aseella.
  • Prophet Of Truth tai suomeksi Totuuden Profeetta on Covenant-liittouman johtaja. Fyysisesti hän on heikko, mutta johtaa Covenant-liittoumaa. Arbiter tappaa Totuuden Profeetan. Profeetat uskovat että Halon laukaisu lähettäisi heidät Suurelle Matkalle mutta oikeasti profeetta tuhoaisi kaiken elämän koko galaksista (eng. The Great Journey).
  • Manuel Mendoza on Halo: Combat Evolvedissa esiintyvä ihmissotilas, joka nähdään kentässä 343 Guilty Spark näytettävässä videossa. Hänet voi myös nähdä kentässä. Mendoza on sotilasarvoltaan sotamies.

Aiheesta muualla Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki