FANDOM

Hugo on alun perin televisiopelien hahmoksi Tanskassa vuonna 1990 luotu fiktiivinen peikko, josta on tehty monenlaisia tietokone- ja videopelejä.

Juoni Muokkaa

Hugo on pieni peikko, joka eli onnellisesti perheensä kanssa, kunnes ilkeä noita Scylla (joskus myös "Hexana" tai "Tarantela") kidnappasi hänen kolme lastaan ja vaimonsa Hugolinan. Scylla toivoo itselleen ikuista kauneutta ja valtavaa voimaa. Eniten hän halveksuu peikkoja, joiden toivoo kuolevan sukupuuttoon. Hugo lähtee pelastamaan Hugoliinaa ja lapsiaan. Hugo joutuu seikkailemaan metsän, tukkijoen, sukellusjoen, lentokoneen, vuoren, rullalautailun, ja erikoiskentät läpi ja pääsee taistelemaan Scyllaa vastaan ja melkein kuolee, mutta lopulta voittaa hänet ja saa perheensä takaisin.

Pelit Muokkaa

Hugosta on julkaistu monia Amiga, PC-, PlayStation- ja Game Boy-pelejä, joissa yleensä Hugo taistelee Scyllan monia erilaisia taikoja vastaan.

Hugoon liittyvässä PlayStation 2 -pelissä nimeltään Hugo bukkazoom! Hugo on kutistettu erittäin pienikokoiseksi ja hän joutuu ajamaan rallia.

Julkaistuja pelejä:

  • Hugo Classic #1–8
  • Hugo avaruudessa
  • Hugo Talvipelit #1–3
  • Kadonneet Jalokivet
  • Cannon Cruise
  • Frog Fighter
  • Jungle Island
  • Jungle Island 2
  • Taikavuoristorata
  • Ilkeä peili
  • Luonnonvoimat
  • Taikatammi
  • Taikajuoma
  • Quest for the Sunstones
  • Agent Hugo
  • Agent Hugo2: Roborumble
  • Agent Hugo3: Lemoon Twist
  • Agent Hugo4: Hula Holiday

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki