FANDOM

James Pond on tietokonepelien sarja, joka tehtiin 1991–1993. Päähenkilönä peleissä on James Pond, agenttikala. Pelit tehtiin ensin Amiga ja Atari ST tietokoneille, ja käännettiin myöhemmin joillekin aikansa pelikonsoleille ja muille tietokoneille.

Ensimmäisessä pelissä, James Pond – The Underwater Agent, ohjataan Pondia erilaisissa tehtävissä veden alla. Jaksojen nimet ovat väännöksiä James Bond -elokuvien nimistä. Viimeisessä jaksossa vastassa on vihollinen nimeltä Dr. Maybe. Peli on tasohyppelymäinen, mutta Pond on melkein koko ajan vedessä, joten varsinaista hyppimistä ei pelissä hirveästi ole (vedenpinnan yläpuolella Pond voi sätkiä ja hypellä).

Toinen peli James Pond 2 – Codename Robocod, on jo suoraviivainen tasohyppely. Siinä Pond on oppinut kävelemään evillään. Hän voi metallihaarniskansa avulla venyä ylöspäin loputtomiin ja osittain suojautua vihollisilta kilven alle. Pond voi myös roikkua ja liikkua sivusuunnassa katossa.

Kolmas peli, Aquatic Games, on monta lajia sisältävä vesiurheilupeli. Muutamassa lajissa ohjataan Pondia, muissa lajeissa on muita hahmoja. Lajeina on juoksua, kolmiloikkaa, pallojen poispuskemista nukkuvien hylkeiden luota, kalojen ruokkimista karkeilla, jonglöörausta merisiileillä (bonuslaji), kotiloiden keräystä ja heittelyä, estejuoksua sähköankeriasaitojen yli, hyppimisvoimistelutemppuja ja yksipyöräisellä ajoa mäkisessä maastossa.

Neljäs peli, Operation Starfish (työnimeltään Splash Gordon) oli taas tasohyppely. Uutuutena oli esimerkiksi maaston mäet, jotka muuttavat hahmon kävelykulmaa. Pelissä ollaan Kuun juustoviljelmillä, ja siinä on Mario-peleistä tuttu yleiskartta, josta pääsee varsinaisiin jaksoihin.

James Pond -pelit Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki