FANDOM

Kindom Hearts on Squaren kehittämä konsoliroolipeli. Pelin julkaisivat Square, Square EA ja SCEE. Pelissä ohjataan Sora-nimistä poikaa, joka joutuu pois saareltaan. Sora saa avukseen Disney-hahmoja kuten Aku Ankan ja Hessu Hopon.

Juoni Muokkaa

Kun yliluonnollinen myrsky siirtää 14-vuotiaan Soran kaukaiseen maahan, hänen on lähdettävä etsimään kadonneita ystäviään. Lähde Court Wizard Donaldin eli Aku Ankan sekä Captain Goofyn eli Hessu Hopon kanssa auttamaan Soraa etsimään ystävänsä Rikun ja Kairin ja voittamaan ilkeät heartless-vastukset (”sydämettömät”). Vastustajana on myös Maleficent (Pahatar), joka liittyy myöhemmin Rikuun.

Sora on huoleton ja ystävällinen, mutta oikeudenmukainen tarpeen tullen. Sora on aina ollut kilpaileva parasta ystäväänsä, Rikua, vastaan ja yleensä häviäjänä. Mutta kun Riku lähtee Maleficentin matkaan, Sorasta tulee Rikulle ikuinen vihollinen. Sora kuitenkin yrittää lojaalisti pelastaa Rikun ja vasten tahtoaan taistelee tätä vastaan. Kairi taasen on harhaillut tuntemattomia teitä, mutta yllättävää kyllä, Kairin sydän on ollut Soralla koko ajan kun Sora etsi häntä.

Pelin Disney-hahmoja ovat esimerkiksi Mikki, Hessu, Tarzan, Liisa, Aku, Simba, Herkules, Ariel, Irvi-kissa, Peter Pan, Iines, Minni, Helinä-keiju, Dumbo, Bambi, Samu Sirkka, Pinokkio, Tiku ja Taku.

Pelin maailmat Muokkaa

Pelin omat maailmat Muokkaa

  • Destiny Islands
  • Hollow Bastion (Radiant Garden)
  • End of The World
  • Traverse Town

Disney-maailmat Muokkaa

  • Olympus Coliseum – Herkules, 1997
  • Agrabah – Aladdin, 1992
  • Atlantica – Pieni merenneito, 1989
  • Halloween Town – Painajainen ennen joulua, 1993
  • 100 Acre Wood (Puolen hehtaarin metsä) – Nalle Puh -elokuvista
  • Deep Jungle – Tarzan, 1999
  • Neverland (Mikä-mikä maa) – Peter Pan, 1953
  • Monstro - Pinocchio, 1940
  • Wonderland (Ihmemaa) - Liisa Ihmemaassa

Aiheesta muualla Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki