FANDOM

Lara Croft on Iso-Britanniassa luodun Tomb Raider -pelisarjan sankaritar. Pelien ohella Lara on seikkaillut myös Top Cow Productionsin sarjakuvissa, musiikkivideoissa sekä valkokankaalla Angelina Jolien esittämänä.

Lara Croftin henkilöhistoria Muokkaa

Huomautus: Lara Croftin taustatarinaa on muutettu radikaalisti alkuperäisestä. Nykyinen versio, jonka ensimmäinen elokuva ja Legend-peli lanseerasivat, on täysin poikkeava ensimmäisissä pelisarjan osissa esitetystä henkilöhistoriasta.

Alkuperäinen henkilöhistoria (Tomb Raider – Chronicles) Muokkaa

Lordi Henshingly Croftin tyttärenä Lara Croft kasvatettiin aristokratian suljetussa, tenniksenpeluun, palveluskunnan ja pienten koirien kansoittamassa maailmassa. Tämä kaikki kuitenkin muuttui, kun hän siirtyi arvostettuun kouluun Gordonstouniin ja siellä oleskellessaan rakastui Skotlannin vuoristomaisemiin. Myöhemmin, vaihdettuaan sveitsiläiseen yläkouluun hän alkoi harrastaa extremehiihtoa ja vietti loman Himalajalla etsien haastavia rinteitä. Takaisinmatkalla kuitenkin tapahtui tragedia: kone putosi keskellä Himalajan vuoristoerämaata – Lara oli onnettomuuden ainoa eloonjäänyt.

Kun Lara viikkoja myöhemmin käveli vuoristokylään, olivat hänen kokemansa koettelemukset vaikuttaneet häneen syvästi. Lara ei enää kestänyt yläluokkaisen elämän tukahduttavaa ilmapiiriä, ja ymmärsi tuntevansa olevan elossa vain matkustellessaan itsekseen.

Huolimatta tästä elämänmuutoksesta Larassa ovat silti säilyneet hänen kasvatuksensa ydinpiirteet, erityisesti kohtelias ja korostetun yläluokkainen puhetapa.

Laran vanhemmat olivat toivoneet Laran menevän naimisiin Farringdonin jaarlin kanssa eivätkä halunneet ymmärtää valintoja, joita Lara oli tekemässä. Kun kuilu vanhempien ja tyttären välillä kasvoi liian suureksi, tapahtui välirikko ja vanhemmat lakkasivat tunnustamasta Laraa tyttärekseen. Jopa kaikki taloudellinen tuki lopetettiin. Jaarli odottelee yhä morsiantaan...

Englannissa käydessään Lara asuu kauan sitten perimässään kartanossa Surreyssa. Aikoinaan hän ei keksinyt sille käyttöä mutta nyt on ymmärtänyt että rakennus sopii vähintäänkin hänen runsaiden löytöjensä säilytykseen. Hän on myös rakennuttanut ulkoilmaharjoitteluradan tiluksille pysyäkseen kunnossa.

Lara ei pidä seikkailuarkeologiaa ammattina, vaan elämäntapana - vaikkakin hän on joskus tehnyt myös palkallisia keikkatöitä. Rahoittaakseen erikoisen elämäntyylinsä hän kirjoittaa matkakirjoja. Sarjassa on ilmestynyt jo muun muassa kirjat "Tyrannosaurus jauhaa jalkaani" ja "Isojalkaa jahtaamassa". Laran on kuultu usein pahoittelevan ajanpuutetta kirjoittamisen suhteen.

Lara Croftin nimissä tehtyjen merkittävien arkeologisten löytöjen listalta löytyvät muun muassa Atlantis sekä Xianin tikarin viimeinen leposija. Näiden lisäksi hänen kuuluisuuttaan ovat lisänneet Alaskan pikatien alaminen aloittaen Tierra del Fuegosta Etelä-Amerikasta ennätysajassa (vaikkakin Guinnessin ennätyskirja myöhemmin poisti merkinnän johtuen Laran "vastuuttomasta ajotavasta") sekä lumimiehen jäljestäminen ja surmaaminen Pohjois-Amerikassa.

  • Harrastukset
    • Mikä tahansa haastava urheilu. On erityisen kiinnostunut erilaisistä matkustuksen äärimuodoista. Äärimmäisestä atleettisesta lahjakkuudestaan johtuen pelkät urheilusuoritukset eivät Laralle kovinkaan iso haaste ole.
    • seikkailujaan kuvaavan seinävaatteen ompelu kotona
  • Sankarit
    • Kaikki suuret muinaiset henkilöt joilla oli niin paljon itsekunnioitusta että he viitsivät rakentaa itselleen hienon haudan, "ei kukaan viitsi nähdä niin paljon vaivaa nykyään".
  • Pelkää
    • tätinsä corgia joka on purrut Laraa useita kertoja.
  • Koulutus
    • kotiopettaja 3–11v
    • Wimbledon High School For Girls 11–16v
    • Gordonstoun Boarding School 16–18v
    • Yläkoulu/lukio Sveitsissä 18–21v
  • Urheilutausta
    • Ei ole tiimipelaaja.
    • Innostui kalliokiipeilystä Gordonstounissa ja usein suuntasi kukkuloille haavipalloharjoitusten sijasta. Kiipeilyssä kehittyneet sormivoimat ovat olleet sittemmin hyödyksi liipasinten kanssa.
    • Aloitti Gordonstounissa myös ammunnan mutta sai kenkää osoitettuaan liian suurta kiinnostusta asiaan

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki