FANDOM

Lego Batman: The Video Game on Traveller's Talesin ja Warner Bros elokuvayhtiön pelistudion tekemä videopeli, joka ilmestyi 23. syyskuuta 2008. Peli perustuu DC Comics -sarjakuvakustantajan Batman-sarjakuvaan. Eroa siinä on se, että siinä hahmoja esittävät Lego-minifiguurit. Pelin juoni ei perustu elokuviin, ja se onkin Traveller's Talesin ensimmäinen juonellinen Lego-peli, jos Bionicle Heroesia ei oteta lukuun.

Peli Muokkaa

Lego Batman idealtaan on samanlainen kuin Lego Star Wars ja Lego Indiana Jones: pelaaja liikkuu pelissä eteenpäin tasohyppelytyylin ja ratkoo erilaisia pulmanratkaisutehtäviä, joissa yleensä yritetään saada ovi tai silta auki. Uutta pelissä on erilaiset puvut, joita voi käyttää pulmanratkaisuissa: Batmanin pukuja ovat liito- (Glide), räjäytys- (Demolition), sooninen- (Sonic) ja kuumuudensuojauspuvut (Heat Protection), Robinin taas teknologia- (Tecnology), magneetti- (Magnet), vesi- (Water) ja imurointipuvut (Attract). Lisäksi pelaaja pääsee myös pelaamaan vihollisilla sankareidien lisäksi, joilla on erilaisia yksilöllisiä erikoiskykyjä: Arvuuttaja, Hullu Hatuntekijä ja Linnunpelätti voivat ohjata ihmisten mieltä, Bane ja Killer Croc voivat nostaa suuria esineitä, Pakkasherra voi jäädyttää esineitä ja vihollisia, Kaksinaama ja Myrkkymuratti voivat kävellä myrkkyvuodon päällä jne. Kenttiä pelissä on yhteensä 30 (viisi kentää yhdessä episodissa) ja hahmoja 50. Kulkuneuvotasot ovat uudistuneet: nyt pelaaja voi taistella myös maalla ja merellä.

Keräiltävät esineet Muokkaa

  • Lego-nupit: Lego-nupit ovat pelin valuutta. Niitä löytyy niin tasoista, kuin taukopaikoista. Nuppeja on neljä erilaista: hopeinen (10), kultainen (100), sininen (1,000)´, violetti (10,000) ja ruskea (50,000).
  • Sydämet: Sydämet pitävät hahmon elossa. Niitä ilmestyy jos tappaa vihollisen tai tuhoaa lego-muodostelman.
  • Minikit-kanisterit: Minikit-kanisterit ovat pieniä lego-kanistereita, joita on ripoteltu eri puolelle kenttää. Jos pelaaja löytää kaikki 10 kanisteria kentästä, rakentuu salainen lego-muodostelma jota voi käydä ihailemassa taukopaikan palkintohuoneessa.
  • Voimapalikat: Voimapalikat ovat punaisia Lego-palikoita, joita löytyy yksi jokaisesta tasosta. Jos pelaaja löytää sen, saa hän avatuksi extran jonka voi ostaa taukopaikasta.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki