FANDOM

Lego Star Wars: The Video Game on Eidos Interactiven julkaisema ja Traveller's Talesin kehittämä toimintaseikkailupeli, joka perustuu George Lucasin suosittuun Star Wars-elokuvasarjaan, erityisesti elokuvien Pimeä uhka, Kloonien hyökkäys, Sithin kosto pohjalle. Eroa on kuitenkin se, että tässä seikkaillaan Lego-hahmoilla. Peli julkaistiin huhtikuussa 2005, kuukautta ennen Episodi III - Sithin koston ensi-iltaa. Pelistä tuli huippusuosittu ja se on voittanut monia eri palkintoja. Pelille ilmestyi jatko-osa, Lego Star Wars II: The Original Trilogy vuonna 2006. Se käsitteli alkuperäisen trilogian.

Peli Muokkaa

Pelaajan tehtävä pelissä on juosta eteenpäin kentissä tasohyppely-tyyliin ja ratkoa pulmanratkaisutehtäviä. Pulmanratkaisuissa yleensä yritetään saada silta tai ovi avatuksi. Pelaajalla on pelissä käytössä useita hahmoja, joita kaikkia tarvitaan kentässä: sädeaseilla varustetut hahmot voivat avata portteja ja kiivetä köysillä korkeisiin paikkoihin, jedihahmot voivat siirtää tavaroita ja työntää droideja "Voiman" avulla ja lapsihahmot (esimerkiksi Anakin Skywalker) voivat ryömiä alueille, jonne tavalliset hahmot eivät pääse. Pelaaja saa käyttöön myös hahmoja, jotka voivat hypätä korkeammalle kuin muut (esimerkiksi Jar Jar Binks). Hahmoja pelissä on 56 ja tasoja 18 (bonustaso mukaan lukien). Kenttien välissä on hauskoja lego-videoklippejä elokuvasta, jossa kuvataan juonet yksinkertaisesti ja nopeasti. Videot esiintyvät vain tarinatilassa. Pelin läpäisy ei vie paljon aikaa, mutta peli sisältää myös Free Play-muodon (vapaa peli), jossa voi etsiä kentän kaikki salaisuudet (minikit-kanisterit ja salaiset alueet) ja pelata millä tahansa hahmolla, joka sinulla on jo. Peli sisältää myös kaksinpelin, joka toimii Drop in/Drop Out-tekniikalla jolloin toinen pelaaja voi hypätä tai poistua pelistä milloin vain, missä vaiheessa tahansa. Kaksinpeliin siirtyessä peli ei muutu kaksiruutuiseksi vaan molemmat pelaajat ovat samalla ruudulla.

Keräiltävät esineet Muokkaa

  • Lego-nupit: Lego-nupit ovat pelin valuutta, jota löytyy kaikkialta tasoista. Ne voivat olla esillä jo ennestään, mutta niitä pilkahtaa myös jos rikkoo jonkin lego-muodostelman. Nuppeja on kolme erilaista: hopeinen (10), kultainen (100) ja sininen (1,000).
  • Sydämet: Sydämet parantavat pelaajan terveyttä. Niitä saa rikkomalla lego-muodostelmia tai tuhoamalla vihollishahmon.
  • Minikit-kanisterit: Minikit-kanisterit ovat valkoisen näköisiä lego-tankkeja, joita on ripoteltu salaisiin paikkoihin eri puolella tasoa. Jos pelaaja löytää tasosta kaikki kymmenen, rakentuu salainen lego-kulkuneuvo, joka perustuu johonkin Tähtien sota-kulkuneuvoon. Kulkuneuvoa voi käydä ihailemassa Dexterin kuppilan ulkopuolella.

Dexterin kuppila (Dexter´s Diner) Muokkaa

Episodi II:sta tutun Dexter Jettsterin kuppila on tämän pelin niin sanottu "lepopaikka". Täältä pelaaja pääsee kaikkiin episodeihin ja tasoihin, pystyy ostamaan uusia hahmoja ja extroja, sekä katsoa lego-kulkuneuvoja. Pelaaja voi vaihtaa myös hahmoaan täällä. Kuppilassa on kaksi aluetta, kuppilan sisäpuoli ja piha. Pihalta löytyvät lego-kulkuneuvot sekä salainen lego-kulkuneuvo, sisältä löytyvät taas kauppa sekä tasojen ovet.

Tasot Muokkaa

The Phantom Menace (Pimeä uhka)

1. Negotiations

2. Invasion of Naboo

3. Escape from Naboo

4. Mos Espa Podrace (kulkuneuvotaso)

5. Retake Theed Palace

6. Darth Maul (pomotaso)

Attack of the Clones (Kloonien hyökkäys)

1. Discovery on Kamino (pomotaso)

2. Droid Factory

3. Jedi Battle (pomotaso)

4. Gunship Cavarly (kulkuneuvotaso)

5. Count Dooku (pomotaso)

Revenge of the Sith (Sithin kosto)

1. Battle Over Coruscant (kulkuneuvotaso)

2. Chancellor in Peril (pomotaso)

3. General Grievous (pomotaso)

4. Defence of Kashyykk

5. Ruin of the Jedi

6. Darth Vader (pomotaso)

Bonustaso:

A New Hope (Uusi toivo)

Extrat Muokkaa

Peli sisältää myös lukuisia extroja, joita voi käyttää sekä tarina- että vapaa peli-tilassa. Extroja voi osaa Dextrein kuppilasta.

  • Purple: Valosapelit muuttuvat violetin värisiksi.
  • Moustaches: Lähes kaikki hahmot saavat suuret viikset kasvoilleen.
  • Minikit Detector: Näyttää Minikit-kanistereiden paikat pienellä valkoisella nuolella.
  • Tea Cups: Jedien ja Sithien valosapelit muuttuvat kahvikupeiksi.
  • Brushes: Jedien ja Sithien valosapelit muuttuvat luudiksi.
  • Big Blasters: Kaikki sädeaseet muuttuvat suuriksi.
  • Classic Blasters: Kaikki sädeaseet muuttuvat "klassisiksi".
  • Silly Blasters: Kaikki sädeaseet muuttuvat oudoiksi.
  • Silhouttes: Kakki hahmot muttuvat mustiksi.
  • Invicibility: Hahmo muuttuu kuolemattomaksi.

Aiheesta muualla Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki