FANDOM

Mario Kart 64 on Nintendon kehittämä ja Nintendo 64:lle julkaisema Mario Kart -sarjan peli. Japanissa 1996 julkaistu peli on jatko-osa Super Mario Kartille, joka julkaistiin Super Nintendolle. Pelaajat ohjaavat Mario-pelisarjasta tuttuja hahmoja erilaisilla radoilla aseilla varustettuna.

Huomattavimmat muutokset Muokkaa

Peli sisältää monta muutosta Super Mario Kartiin verrattuna

  • Jokaisella radalla ajetaan nyt kolme kierrosta viiden sijaan. Radat ovat kuitenkin pidentyneet.
  • Radoissa on nyt mäkiä, hyppyreitä ja töyssyjä.
  • Koopa Troopa ja Donkey Kong Junior on korvattu Wariolla ja Donkey Kongilla.
  • Tavaralaatikot uusivat itsensä, joten pelaaja voi käyttää periaatteessa samoja tavaralaatikoita joka kierroksella.
  • Tavaralaatikoita sijaitsee useammassa kuin yhdessä paikassa radalla.

Pelimoodi Muokkaa

Mario Grand Prix Muokkaa

Yksi tai kaksi ihmispelaajaa kilpailevat tietokonepelaajien kanssa, joita on ihmispeelaajiin nähden joko kuusi tai seitsemän. Pelaajia on radalla aina yhteensä kahdeksan. Pelaaja valitsee aluksi millä vaikeusasteella haluaa pelata, jonka jälkeen valitaan Cup. Cup-kilpailuja on neljä erilaista ja niistä jokainen sisältää neljä rataa. Pelaajien tulee sijoittua neljän parhaan joukkoon edetäkseen seuraavaan rataan.

Time Trials Muokkaa

Pelkästään yksinpelattava moodi. Pelaaja yrittää saada aikaan nopean ajan valitsemallaan radalla. Tämän jälkeen ajan voi tallentaa, jolloin syntyy 'haamuauto'. Haamuatoa vastaan voi kisailla yrittäessään saada sitä paremman ajan. Mikäli pelaaja saa tarpeeksi hyvän ajan, avaa hän Staff Ghost-haamun, jonka on ajanut yksi pelin kehittäjistä.

Vaikeusasteet Muokkaa

Pelin vaikeuasteet on esitetty moottorin kuutioina. Mitä isompi kuutiomäärä, sitä vaikeampi vaikeuaste

  • 50 cc – Helppo (keskinopeus 50 kilometriä tunnissa)
  • 100 cc- Keskivaikea (keskinopeus 60 kilometriä tunnissa)
  • 150 cc- Vaikea (keskinopeus 70 kilometriä)
  • EXTRA – Sama kuin 150 cc, mutta radat ovat peilikuvina. Tunnetaan myös nimellä Mirror Mode.

Battle Muokkaa

Moninpelattava moodi, jossa tulee vahingoittaa toista pelaajaa esineillä. Aluksi pelaajalla on kolme ilmapalloa, jos ne hajoavat, peli päättyy tappioon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki