FANDOM

Nintendo DS Browser on Opera Softwaren ja Nintendon Nintendo DS -konsolille kehittämä Opera-selaimen versio. Selaimesta on omat versiot Nintendo DS:lle ja Nintendo DS Litelle. Sovellus julkaistiin Japanissa 24. heinäkuuta 2006 ja Euroopassa 6. lokakuuta 2006.

Nintendo DS Browser pohjautuu Opera 8 -selaimen sivunmuotoilujärjestelmään (koodinimi "Presto"). Selainta käytetään Nintendo DS:n kosketusnäytön avulla, jossa käsialatunnistus ja ennalta-arvaava tekstinsyöttö helpottaa sovelluksen ohjaamista. Selain tukee normaaleja tekstin ja kuvien muotoilusääntöjä ja JavaScript-komentosarjoja, mutta Nintendo DS:n alhaisen muisti- ja prosessorikapasiteetin takia, Wii-selaimesta poiketen, Nintendo DS -selain ei tue Flash-, PDF-, audio- ja videoformaatteja. Selain käyttää Nintendo Wi-Fi Connection -WLAN-tekniikkaa Internet-yhteyden muodostamiseen.

Selain vaatii 10 megatavun lisämuistikortin, joka kuuluu pakettiin. Kortti kytketään GBA-pelien korttipaikkaan. Koska kortista on omat versionsa Nintendo DS:lle ja Nintendo DS Litelle, on Nintendo DS Browserista myynnissä kaksi versiota. DS:n muistilaajennuskorttia voi käyttää DS Litellä, mutta ei toisin päin, koska DS Liten versio kortista on liian pieni DS:llä käytettäväksi.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki