FANDOM

Nintendogs on lemmikkieläin-simulaatiopeli Nintendo DS -käsikonsolille, joka julkaistiin vuonna 2005. Pelaaja voi sekä hoitaa, että leikkiä virtuaalisen koiransa kanssa kosketusnäytön ja mikrofonin avulla. Aluksi peliä suunniteltiin GameCubelle, mutta tehtiinkin lopulta DS:lle. Pelin demo nähtiin ensi kerran vuoden 2004 E3-messuilla. Yhdessä vaiheessa pelin Pohjois-Amerikkalaisen version nimi oli Puppy Times, mutta nimi vaihdettiin ennen julkaisua.

Pelistä on olemassa useita versioita, joista seuraavat on julkaistu Suomessa: Labrador and Friends, Dachshund and Friends, Chihuahua and Friends ja Dalmatian and Friends.

Amerikassa on julkaistu yllä mainittujen lisäksi Best Friends-versio, joka sisältää aluksi 6 suosituinta Nintendogs-rotua.

Japanissa Labrador and Friends on julkaistu nimellä Shiba and Friends. Kaikkien yllä mainittujen versioiden lisäksi Japanissa on julkaistu myös muutama erikoisversio, kuten Nintencats: Tabby and Friends, Garden Edition, Fight Dogs Edition tai Pitbull Edition, sekä Shar Pei and Friends.

Peli on saanut hyviä arvosteluja. Arvostetussa japanilaisessa Famitsu-pelilehdessä peli sai täydet 40/40 pistettä, mihin on yltänyt vain kuusi muuta peliä.lähde? Yleisin kritiikki peliä kohtaan on tullut sen toistuvuudesta ja lyhyestä päivittäisestä pelattavuudesta; koira jaksaa oppia päivässä vain muutaman tempun eikä jaksa lenkkeillä loputtomiin.

Aloittaminen Muokkaa

Peli alkaa, kun saavut kenneliin ja hankit ensimmäisen pentusi. Kussakin pelin versiossa on aluksi saatavilla kuudesta koirarodusta sekä uroksia että naaraita ja muutamia värimuunnoksia. Keräämällä Koulutuspisteitä kenneliin tulee uusia rotuja. Aluksi sinulla on käytössäsi tuhat puntaa, josta noin puolet menee koiran ostoon. Kun olet valinnut ensimmäisen pentusi, on aika viedä se kotiin. Ennen kuin sitä voi kävelyttää tai käyttää kilpailuissa, on koira nimettävä ja opetettava istumaan. Peli kertoo, kuinka pentu nimetään, ja kuinka sille opetetaan temppuja.

Hoito Muokkaa

Kun olet tehnyt yllä mainitut asiat, tehtäväksesi annetaan pennun hoito ja koulutus. Voit rapsuttaa pentuasi käyttämällä kosketusnäyttöä ja stylus-kynää. Kun pentu on likainen tai nälkäinen, sinun täytyy tietysti hoitaa asiat kuntoon niin pian kuin mahdollista.

Esineet (Supplies) Muokkaa

Täällä säilytetään kaikki koirasi lelut(toys), urheiluvälineet(sports), vaatetarvikkeet(accessories), ruoka- ja pesutarpeet(care), äänilevyt(music), kellot(clock) sekä muut tavarat(etc.), jotka löydät lenkiltä.

Ulkoiluttaminen (Go out) Muokkaa

Täällä voit viedä koirasi lenkille(walk), käydä kaupassa(shopping), ilmoittaa koirasi kilpailuun(contests), tavata toisia koiria Haukkutilassa(Bark Mode) tai tarkistaa tietosi(info).

  • Kävelyttäminen: Piirrä ensin kartalle reitti. Kartalla on kysymysmerkkejä(toiset koirat ja lahjat), 2 puistoa, 2 pikkukauppaa(discount shop) ja Agilityhalli.
  • Ostokset: Voit käydä viidessä erilaisessa liikkeessä, Tarvikepuodissa(Pet supply), Kirpputorilla(Secondhand shop), Kennelissä(Kennel), Remonttitalossa(Interior decorator) ja Koirahotellissa(Dog Hotel).
  • Kilpailut(Contests)

Voit ilmoittaa koirasi kolmeen erilaiseen kilpailuun: Frisbee-, Agility- ja Tottelevaisuuskisaan. Jokaisessa kilpailussa on 5 luokkaa: Aloittelijat, Avoin luokka, Ekspertit, Mestarit ja Suurmestarit.

  • Haukkutila(Bark Mode)

Tapaa täällä toisia koiria ja vaihda lahjoja.

  • Info

Täällä voit mm. tarkistaa Koulutuspisteesi.

Aiheesta muualla Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki