FANDOM

Nokia N-Gage.png

N-Gage

Nokia N-Gage on GSM-matkapuhelin, joka on tarkoitettu myös pelien pelaamiseen. Puhelimessa on käyttöjärjestelmänä Symbian OS (Series 60). Ulkonäöltään N-Gage muistuttaa aiempaa Nokia 5510 -puhelinta, joka ei ollut varsinainen myyntihitti. Julkaistuaan N-Gagen markkinoille vuonna 2003 Nokia odotti hyvää myyntimenestystä panostettuaan reilusti puhelimen markkinointiin. Myynti ei ollut varsin tuottoisaa ja kyseistä mallia myytiin jo kolmasosalla alkuperäisestä hinnasta vuotta jälkeenpäin. Käyttäjät pitivät puhelinta varsin "jähmeänä" ja suurikokoisena, minkä johdosta Nokia julkaisi N-Gagen parannetun version, nimeltään N-Gage QD.

Sovellukset Muokkaa

  • XHTML-selain
  • WAP
  • sähköposti: IMAP, POP, SMTP
  • multimediaviestit
  • FM-stereoradio
  • musiikkisoitin (MP3- ja AAC-tiedostomuodot)
  • videosoitin (RealOne Player)
  • äänitys radiosta ja mikrofonista
  • kalenteri, osoitekirja, tehtäväluettelo, laskin

Nokia N-Gage QD on uudistettu versio alkuperäisestä N-Gagesta. Muun muassa laitteen koko on pienentynyt ja siihen on lisätty Hot swap -paikka helpottamaan muistikorttien käyttöä. Toisaalta radio, musiikkisoitin ja USB-liitäntä on poistettu. QD on myös vain kaksitaajuuspuhelin, puhelinta myydään kahtena versiona: GSM 900/1800 ja GSM 850/1900 (Amerikka).

Pelejä on myynnissä erillisillä muistikorteilla.

Sovellukset QD Muokkaa

  • XHTML-selain
  • WAP
  • sähköposti: IMAP, POP, SMTP
  • multimediaviestit
  • videosoitin (RealOne Player)
  • äänitys mikrofonista
  • kalenteri, osoitekirja, tehtäväluettelo

Internetvitsit Muokkaa

Johtuen N-Gagen puhumisasennosta, jossa puhelin piti kääntää sivuttain, monet ihmiset tekivät vitsejä siitä, joissa esimerkiksi joku pitää korvallaan jotain isoa esinettä, tai puhuu N-Gagella hauska ilme naamallaan.

Aiheesta muualla Muokkaa

Lihavoitu teksti

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki