FANDOM

Pekka Kana 2 on suomalaisen Piste Gamezin vuonna 2003 julkaisema tasoloikkapeli, joka on ladattavissa ilmaiseksi internetissä. Peli on tehty sellaisten tasoloikkien kuten Marion hengessä, ja se toimii Windowsia käyttävillä PC-koneilla. Peli julkaistiin vuoden 2003 Assembly-pelitapahtuman pelinkehityskilpailussa, jossa se sijoittui toiseksi. Nykyään pelillä on melko laaja fanikunta, joka ulottuu myös ulkomaille, ja se löytyy internetistä useilta sivustoilta. Myöhemmin vuoden 2003 aikana julkaistiin myös Pekka Kana 2 Level Editor -työkalu, jonka avulla pystyy tekemään peliin omia tasoja.

Latauksessa on pelin itsensä lisäksi mukana kaksi episodia eli tasosettiä, käännökset bulgariaksi, katalaaniksi, tšekiksi, saksaksi, englanniksi, espanjaksi, ranskaksi, galegoksi, sloveniaksi, unkariksi, makedoniaksi, hollanniksi, puolaksi, brasilianportugaliksi, savoksi, suomeksi sekä turkiksi ja ohjetiedosto. Lisämateriaalia on saatavilla pelin kotisivuilla, ja lisää kenttiä voi ladata fanivoimin ylläpidetyltä Pekka Kana 2 Mapstore -sivustolta.

Peli on sarjansa toinen osa, ja sitä edelsi vuonna 1998 ilmestynyt Pekka Kana ja sitä tulee vuonna 2009 seuraamaan Pekka Kana 3.

Tarina Muokkaa

Pelin päähenkilö on Pekka Kana. Pelin alussa ilkeä varis kidnappaa Pekan kanalasta kaikki kanat, ja niitä Pekka lähtee sitten pelastamaan. Se ei ole helppoa, sillä Pekan vihollinen on lähettänyt aivopestyjä eläimiä ja robotteja pysäyttämään häntä. Tässä vaiheessa pelaaja astuu tietenkin Pekan saappaisiin, ja lähtee ohjaamaan häntä ansojen ja esteiden ohi.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki