FANDOM

Pokémon Colosseum on ensimmäinen Pokémon-peli GameCubelle. Se noudattaa Nintendo 64:n Pokémon Stadiumin pelijärjestelmää. Colosseum julkaistiin Japanissa 2003 ja muualla maailmassa 2004. Pelin tarkoituksena on ottaa kiinni kaikki varjo-pokémonit, jotka kylvävät tuhoa ympäri Orange Islandia. Varjo-pokémonit pitää puhdistaa Celebin pyhäköllä, että niistä tulisi taas hyviä. Varjo-pokémonien takana on Team Snagem, Orange Islandin pahamaineinen rikollisjoukko. Pelin tarkoituksena on puhdistaa varjo-pokémonit ja voittaa Team Snagem.

Juoni Muokkaa

Pelin päähenkilönä on poika, joka on ennen ollut Team Snagemin jäsen. Hän kuitenkin lopetti työt siellä ja varasti salaperäisen koneen, jolla tavallisista poké-palloista voi tehdä snagem-palloja, joilla voi pyydystää toisen kouluttajan pokémonin. Pelin päähenkilö käyttää tätä hyväkseen. Hän nappaa kaikki varjo-pokémonit snagem-pallojen avulla. Päähenkilö tapaa tytön, jolla on erikoiskyky nähdä nämä varjo-pokémonit. Pelaaja aloittaa pelaamisen tästä kohdasta.

Pelaaminen Muokkaa

Pelissä on kaksi pelimuotoa, Story Mode ja Battle Mode.

Story Mode Muokkaa

Story Modessa pelaaja ohjaa pelihahmoa ympäri Orrea ja pyydystää ja puhdistaa varjo-pokemoneja. Taistelut käydään samaan tyyliin kuin GBA-peleissä, paitsi että pelin kaikki taistelut ovat 2vs.2 -muodossa pelattuja. Kun Story Moden on läpäissyt, pelaaja pääsee vaihtamaan pyydystämiään varjo-pokemoneja GBA:n pokémon-peleihin, kunhan pokémonit on ensin puhdistettu.

Battle Mode Muokkaa

Battle Modessa pelaaja pääsee taistelemaan Pokémon Stadiumin tyyliin. Pelaaja taistelee vastustajia vastaan joko Story Modessa tai GBA-pelissä kiinnisaaduilla pokemoneilla. GBA kytketään Gamecubeen Nintendo GameCube-GBA -kaapelilla. Pelaaja voi taistella joko tietokonetta tai kolmea muuta ihmispelaajaa vastaan.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki