FANDOM

Pokémon Pinball on Pokémon-aiheinen flipperipeli. Se ilmestyi vuonna 2000 Game Boy Colorille (myöhemmin myös Advancelle). Pelin ideana on kerätä normaalin flipperin tavoin mahdollisimman paljon pisteitä ampumalla pelikuulaa tiettyihin maaleihin kentällä. Pisteiden lisäksi pelissä pystyy keräämään uusia pokémoneja sekä kehittämään niitä seuraaville kehitysasteille. Tämä on kuitenkin erittäin vaivalloista ja turruttaa pelaajan nopeasti, sillä erän loppuessa vanhat, jo pyydystetyt pokémonit katoavat ja pelaaja aloittaa jälleen täysin puhtaalta pöydältä.

Pelin alussa pelaaja voi valita kahdesta eri kentästä; punaisesta tai sinisestä vaikeustason ja pokémonien tarjonnan mukaan. Peliin on asennettu 90-luvun Pokémon-peleistä tutut kaupungit, joissa kouluttaja vierailee pokémoneja pyydystellen. Kaupunkien ideana on, että tiettyjä pokémoneja saattaa pelissä kaapata vain tietyiltä alueilta ja kouluttajan tulee valita siis, missä päin maailmaa liikkuu.

Teeman korostamiseksi pelissä käytettävä kuula on korvattu Poképallolla, jonka saa pisteiden karttuessa kehitettyä Master Balliksi. Myös extra-kenttä-ominaisuus on käytössä. Pelin edetessä pelaajalla on mahdollisuus päästä kartuttamaan pistevarastojaan melko perinteiseen lisäkenttään.

Ennätykset Muokkaa

Matt O'Rourke (USA) teki Pokémon Pinballissa ennätykset sekä punaisella että sinisellä kentällä 25. kesäkuuta 2005. Ennätys oli punaisella 309 374 900 pistettä ja sinisellä 322 497 700 pistettä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki