FANDOM

Ren'Py Visual Novel pelimoottori on Pythonilla ja Pygamellä luotu avoimen lähdekoodin ohjelmistojen moottori, joka helpottaa luomaan visual noveleita, tietokoneen kautta tarinan kerrontaan. Toisin kuin muut suositut moottorit, kuten NScripter, Ren'Py on osoittanut kiinnostusta länsimaisille harrastajille, yli sata peliä käyttää Ren'Py moottoria, lähes kaikki englanniksi.

Ominaisuudet Muokkaa

Ren'Py tukee lähes kaikkia ominaisuuksia, joita visual novelilta voi odottaa, mukaan lukien monisuuntaisia tarinoita, pelien tallentamisen ja lataamisen, kelata takaisinpäin tarinassa, monta erillaista kohtaus siirtymistä jne. Ren'Py skriptit ovat kuin käsikirjoituksen kaltainen syntaksi ja voi lisäksi sisältää Python-koodeja, jotka antaa edistyneille käyttäjille mahdollisuuden lisätä uusia toimintoja omasta tahdostaan. Lisäksi työkalut sisältyvät moottorin jakelussa hämätä skriptejä ja arkistoida pelin omaisuuksia lieventääkseen tekijänoikeusrikkomuksia.

Virallisesti Ren'Py tuki aluksi vain Windowsia, mutta alettiin sitten tukea myös Mac OS X:ä ja Linuxia ja se kuuluu osana Ubuntu ja Debian Linux-jakeluita.

Aiheesta muualla Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki