FANDOM

Resident Evil on Capcomin kehittämä survival horror -peli. Se on kuuluisan Resident Evil -pelisarjan ensimmäinen julkaistu peli. Pelin tarkoituksena on selvitä hengissä pelin loppuun saakka pelastaen mahdollisimman monta toveria.

Juoni Muokkaa

Vuonna 1998 pienen pohjoisyhdysvaltalaisen teollisuuskaupungin, Raccoon Cityn, vuoristossa on tapahtunut julmia kannibaalisia murhia, missä ihmisten kimppuun oli hyökätty, ja heidät oli syöty. Raccoon Cityn poliisiyksikkö joutui kansalaisten kovan painostuksen takia lähettämään paikalle kaupungin poliisin erikoisyksikön, S.T.A.R.S. -tiimin.

Ensimmäisenä lähetettiin ryhmän toinen puoli, Bravo-team. Heihin kuitenkin menetettiin nopeasti yhteys. Loput S.T.A.R.S. -tiimin jäsenet, Alpha-team, lähetettiin nopeasti heidän peräänsä. Alphan saavuttua paikalle he löysivät metsiköstä pudonneen, moottorivian kärsimän Bravo-teamin helikopterin, josta he löysivät Bravo-teamin pilotin, Edward Deweyn. He lähtivät etsimään Bravo-teamin jäseniä helikopterin lähistöltä. Joseph Frost(Alpha-teamin ajoneuvospesialisti) löysi kopterin lähistöltä irtonaisen käden, joka kuului Bravo-teamin tiedustelijalle, Kenneth J. Sullivanille. Josephin kimppuun hyökkäsi lauma koiria ja hän sai surmansa. Alpha-teamin jäsenet juoksivat kohti helikopteria tarkoituksenaan paeta, mutta Brad (Alpha-teamin lentäjä) pakeni paikalta. Chris huomasi horisontissa kartanon ja loput Alpha-teamin jäsenistä pakenivat kartanoa kohti suurelta koiralaumalta joka ajoi heitä takaa.

Kartanoon saavuttua paikka vaikutti autiolta, mutta se ei ollut sitä. Paikka kuhisi hirviöitä ja arvoituksia vailla vastauksia.

Viholliset Muokkaa

  • Zombie, Ihminen joka on altistunut T-virukselle. Zombiet ovat Resident Evilin perusvihollisia. Ne ovat erittäin hitaita ja niiden ohi voi juosta tai ampua ne.
  • Crimson Head, Zombien toinen muoto, joka tulee esiin zombien tappamisen jälkeen. Uuden ylösnousemisen voi estää ampumalla zombien pää kappaleiksi tai polttamalla ruumiin. Esiintyy vain Resident Evilin uudistetussa versiossa.
  • Korppi, T-virukselle alistunut lintu, joka syö kaikkea mitä eteen tulee.
  • Cerberus, Koira joka on altistunut T-virukselle, toinen pelin perusvihollisista.
  • Hämähäkit tai Web Spinnerit, Myrkyllisiä ja nopeita vihollisia.
  • Hunter, Olento joka on luotu sekoittamalla ihmisen DNA:han liskojen DNA:ta ja syöttämällä T-virusta.
  • Neptune, Hai, johon on laitettu T-virusta, joka teki siitä nopeamman, agressiivisemman ja suuremman.
  • Plant42, Kasvi, johon on laitettu T-virusta. Plant42 pystyy nappaamaan pelaajan ohjaaman hahmon lonkeroillaan ja myrkyttämään sen.
  • Black tiger, Hämähäkki joka on aikaisempia hämähäkkejä huomattavasti kestävämpi,vaarallisempi ja isompi. Tällaisen hämähäkin tapaa vain kerran pelissä.
  • Chimera, Chimera on olento johon on sekoitettu ihmisen ja hyönteisten DNA:ta. Kohdataan vasta pelin loppuvaiheissa. Chimerat kiipeilevät katoilla ja ovat myös kohtuullisen nopeita.
  • Wasps, Jättiläisampiaisia jotka ovat vaarallisia parvissa.
  • Yawn, T-virus altistumisen takia mutatoitunut jättiläiskäärme, joka on kömpelö mutta purressaan aiheuttaa myrkytyksen, jolloin pelaaja menettää energiaansa koko ajan.
  • Tyrant-002, Ihminen joka on Progenitor-viruksen tartuttamisen jälkeen mutatoitunut vahvaksi hirviöksi. Pelin kaikista vaikein vihollinen. Vain erittäin harvat ihmiset muuttuvat Tyrantiksi Progenitor viruksen altistumisen jälkeen, useimmat kuolevat tartunnan jälkeen.
  • Lisa Trevor, Kartanon suunnittelijan tytär, jota Umbrella on geenimuunnellut. Esiintyy vain Resident Evilin uudistetussa versiossa. Immuuni kaikille aseille.
  • Tyrant-003, Tyrantin Paranneltu versio ainoastaa tulevassa Resident evil Deadly weaponissa.
  • Wesker-012, Weskeristä tehtyjä kopioita Resident Evil 5 Jälkeen Wesker on pää vastus uudessa resident evil Deadly weaponissa

Aseet Muokkaa

  • Puukko, Puukkoa voi käyttää maassa makaaviin vihollisiin.
  • 9mm Beretta, Pelin perusase. Hyvä ase zombeja vastaan.
  • Shotgun, myös perusase tehoaa hyvin moneen viholliseen, ja zombeilta vähän piippua nostamalla lentää yleensä pää pois.
  • Magnum, Pelin toisiksi paras ase. Magnumiin on ammuksia harvassa joten säästä ammuksia pomovastuksiin.
  • Rocket Launcher, Pelin paras ase. Brad pudottaa sen kun taistelet Tyranttia vastaan viimeistä kertaa.
  • Grenade Launcher, Tähän aseeseen on saatavilla räjähde,- tuli- sekä happoammuksia.
  • Flame Thrower, tämän aseen saa vain henkilöllä Chris, mutta joudut luopumaan siitä pian. Tehokas esim. hämähäkkejä vastaan.
  • Minigun, Saat sen kun pelaat pelin alle 2 tunnissa ilman loputtomia ammuksia vaikeimmalla.
  • Gilbert's Badler Shotgun, Saat sen heti alussa weskeriltä.

Henkilöt Muokkaa

Alpha Team Muokkaa

  • Albert Wesker, Raccoon Cityn S.T.A.R.S. -yksikön johtaja ja Alpha-teamin komentaja. Myös tehtävän johtaja. Hakeutui S.T.A.R.S.:iin kerätäkseen "taisteludataa" Umbrella Corporationille.
  • Chris Redfield, Alphan tarkka-ampuja.
  • Jill Valentine, Alphan kone-ekspertti.
  • Barry Burton, Alphan asespesialisti.
  • Joseph Frost, Alphan ajoneuvospesialisti. (Kuolee pelin alkuvideossa)
  • Brad Vickers, Alphan pelkurimainen lentäjä. (Kuolee Resident Evil 3:ssa)

Bravo Team Muokkaa

  • Enrico Marini, Bravon ryhmänjohtaja ja S.T.A.R.S.in varajohtaja (kuollut, syy: Wesker?)
  • Richard Aiken, S.T.A.R.S.in viestintämies (kuollut, syy Yawn )
  • Edward Dewey, Bravon helikopteripilotti (kuollut, syy: Cerberus)
  • Forest Speyer, Bravon ajoneuvospesialisti (kuollut, syy: Korpit)
  • Kenneth J. Sullivan, tiedustelija (kuollut, syy: Zombie)
  • Rebecca Chambers, S.T.A.R.S.in uusin tulokas, nuori lääkintävastaava.
  • Kevin Ryman, Ei varsinainen S.T.A.R.S.in jäsen (R.P.D.-poliisi), mutta hän on Bravo teamin helikopteripilotti Edwardin ohella. Häntä ei myöskään nähdä alkuperäisessä Resident Evil -pelissä.

Aiheesta muualla Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki