FANDOM

SpaceWorld on Nintendon järjestämä videopelitapahtuma, joka yleensä pidetään Nintendon laitepaljastuksia varten. SpaceWorldia ei järjestetä vuosittain, kuten useita muita suuria pelitapahtumia; Nintendo yleensä tekee päätöksen joko jättää pitämättä tai pitää tapahtuma keskikesällä. SpaceWorld on aina järjestetty Japanissa, joko Tokiossa tai Kiotossa, jossa Nintendolla on päämaja.

Viimeisin SpaceWorld järjestettiin vuonna 2000, jossa paljastettiin Nintendo GameCube ja Game Boy Advance. Useita faneja innostutti uusia pelejä yhdistävällä trailerilla ollut kohtaus, jossa nähtiin Link ja Ganon taistelemassa – yhteenotto oli toteutettu realistisilla grafiikoilla. Taistelukohtaus oli kuitenkin vain tehoja esittelevä demo, ja seuraavassa Zelda-pelissä, The Legend of Zelda: The Wind Wakerissä oli cel-shading -tekniikalla toteutetut, sarjakuvamaiset grafiikat. The Legend of Zelda: Twilight Princess kuitenkin toteutettiin realistisilla grafiikoilla.

Perrin Kaplan, yksi Amerikan Nintendon johtohahmoista, on varmistanut, että Nintendon seitsemännen sukupolven konsolista Wiistä ei ole vielä paljastettu kaikkea. Vuoden 2006 SpaceWorldia huhuttiin järjestettävän Wii-paljastuksille, varsinkin, kun Nintendo ei aio ottaa osaa 2006 Tokyo Game Show -tapahtumaan. Myöhemmin kuitenkin kerrottiin, että Nintendolla ei ole suunnitelmia pitää vuoden 2006 SpaceWorldia.

SpaceWorldissa paljastettuja laitteita Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki