FANDOM

Super Mario Kart on Mario Kart -pelisarjan ensimmäinen videopeli, joka ilmestyi tammikuussa 1993 Super Nintendo Entertainment Systemille. Pelattavana on kahdeksan eri hahmoa, joiden ajo-ominaisuudet vaihtelevat.

Pelin yksinpelivaihtoehtoina ovat:

  • Mario Kart GP, jossa otellaan tietokoneen ohjastamia kuljettajia vastaan. Valittavana on kolme eri vaikeusastetta: 50cc, 100cc ja 150cc.
  • Time Trial (aika-ajot)

Yksi pelin erityispiirteistä olivat ajon aikana käytettävät bonusesineet, joiden vaikutukset vaihtelevat muun muassa vauhdin hetkellisestä lisääntymisestä muiden kilpailijoiden pienentämiseen.

Pelin taustamusiikin sävelsivät Koji Kondo, Soyo Oka ja Taro Bando.

Hahmot Muokkaa

Aseet Muokkaa

  • Vihreä kilpikonnankuori - Pystyy ampumaan eteen tai taakse. Osuessaan saa vastustajan pyörimään hetkeksi paikoillaan. Vihreä kilpikonnankuori kimpoaa seinästä siihen osuessaan.
  • Punainen kilpikonnankuori - Samanlainen kuin vihreä, mutta hakeutuu lähimpänä olevaa kilpailijaa kohti. Ei aina osu.
  • Tähti - Super Mario Bros. peleistä tuttu tähti. Nopeuttaa autoasi. Kun törmäät vastustajaan, hän pyörii hetken aikaa paikoillaan. Voit myös törmäillä radalla oleviin esteisiin, kuten banaaninkuoriin.
  • Sieni - Ajat vähän aikaa lujempaa kuin tavallisesti.
  • Salama - Kun käytät tätä, toiset kuljettajat kutistuvat niin pieniksi, että voit ajaa heidän päältä. Pienentyneet vastustajat ajavat myös hitaammin. Salaman vaikutus kestää vain hetken aikaa.
  • Kummitus - Muutut "näkymättömäksi" ja saat kaverisi aseen, jos pelaat VS Modea. Näkymättömyys kestää hetken aikaa.
  • Kolikot - Saat itsellesi vähän kolikoita. Kolikoita keräämällä saat lisäelämiä, ja Lakitu auttaa sinua nopeammin, jos ajat pois radalta. Menetät kolikoita, jos vastustaja törmää sinuun. Jos kolikot loppuvat, vihollinen saa autosi pyörimään paikoillaan törmäyksen yhteydessä. Kun keräät kolikoita, ajovauhtisi nopeutuu.
  • Banaaninkuori - Voit pudottaa banaaninkuoren, johon vastustajat osuessaan alkavat pyöriä hetkeksi paikoillaan.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki