FANDOM

Super Mario Land 2: 6 Golden Coins on toinen osa Super Mario Land -sarjassa Game Boylle, ja se julkaistiin vuonna 1992. Kuten edeltäjänsä Super Mario Landiä peliä ei luonut Shigeru Miyamoto, vaan Gunpei Yokoi. Super Mario Land 2:ssa Marion pitää saada linnansa takaisin Wariolta löytämällä Warion ympäri valtakuntaa piilottamat kuusi kultaista kolikkoa. Super Mario Land 2 on ensimmäinen peli, jossa tavataan Wario, Marion arkkivihollinen, joka nähdään jatko-osan Wario Land: Super Mario Land 3 pääosassa. Sittemmin Wario on saanut oman Spin-off-pelisarjansa, syrjäyttäen Marion tähtenä perinteisissä käsikonsolitasohyppelyissä. Viimeisimmässä pelissä New Super Mario Bros. Mario on kuitenkin jälleen tähtenä.

Pelin visuaalinen ilme on kehittynyt edeltäjästään lähelle Super Mario Worldin tyyliä. Kenttien teemat vaihtelevat muiden Mario-pelien tapaan: Pelissä on mm. avaruus-, jättiläis- ja puumaailmat.

Super Mario Land 2 sisältää paljon muita parannuksia edeltäjäänsä nähden: pelaaja voi rullata ruutua vasemmalle, tarjolla on lukuisia poweruppeja, tasot eivät ole lineaarisessa järjestyksessä karttavalikon ansiosta, pelissä on patteritallennus ja myös piilotettuja tasoja. Tasoja on kaiken kaikkiaan 32, edellisessä osassa niitä oli vain 12.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki