FANDOM

Super Smash Bros. Brawl on Super Smash Bros.-taistelupelisarjan kolmas osa. Pelin on kehittänyt Sora ja se on julkaistu Wiille. Brawl julkistettiin Satoru Iwatan toimesta vuonna 2005. Masahiro Sakurai, pelisarjan aiempien osien ohjaaja päätti vastata myös Brawlin ohjauksesta.

Peli tukee Wiin verkkopeliominaisuuksia. Se julkaistiin Amerikassa 9. maaliskuuta 2008 ja Euroopassa 27. kesäkuuta. Pelin nimi ja traileri paljastettiin vuoden 2006 E3-messuilla After Hours Press -konferenssissä. Traileri paljasti muun muassa uusia taistelutyylejä, kuten Final Smash -liikkeitä, joita saa käyttöönsä poimiessaan uuden Smash Ball -esineen. Shigeru Miyamoto ja Sakurai ilmoittivat vuoden 2006 E3-messuilla, että peli ei hyödynnä Wii Remoten liikkeentunnistusta. Peliä voi pelata kaikilla Wiihin käyvillä ohjaimilla sekä Nintendo GameCuben ohjaimella. Super Smash Brawliin jokaiselle pelin hahmoista on lisätty oma tarinansa, jonka pelaaja voi pelata.

Peli saavutti miljoonan kappaleen myynnin rajan jo kahdessa viikossa Japanissa. Japanilaiset pelilehtien arvostelut ovat antaneet lukuisia täysiä pisteitä. Jopa Famitsu-lehti antoi täydet pisteet - Brawl on tällä hetkellä seitsemäs peli, joka on saanut täydet pisteet lehdeltä.

Pelilevyllä on myös mukana Wiin päivitys, joka päivittää konsolin versioon 3.1. Syy tähän on se, että peli vaatii aina uusimman päivityksen pelin pelaamista varten.

Aiheesta muualla Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki