FANDOM

Tekken on Namcon tekemä ja tuottama taistelupelisarja. Tekken on alun perin tehty pelihalleihin, mutta siitä on tehty eri versioita muun muassa PlayStation-pelikonsolille.

Kuten lähes kaikissa muissakin kuuluisissa tappelupelisarjoissa, on Tekkenissäkin hahmoja monesta eri maasta, ja hahmot edustavat monia eri taistelutyylejä. Poikkeuksia kuitenkin ovat mm. Nina ja Anna Williams, joilla ei ole varsinaista taistelutyyliä, vaan heidän tyylikseen on ilmoitetty "salamurhaajan taidot" sekä Jack-robotti, jonka tyyliksi on ilmoitettu "raaka voima". Pelissä voi pelata yksinpeliä tietokonetta vastaan tai moninpeliä.

Jokaisessa osassa tulee aina uusia hahmoja, mutta alusta asti olevat hahmot ovat Paul Phoenix, Nina Williams, Heihachi Mishima ja Yoshimitsu.

Tekkenistä on tulossa elokuva vuoden 2009 aikana. Viimeisimmän tiedon mukaan ohjaajaksi on palkattu Dwight H. Little ja käsikirjoittajiksi Michael Colleary (Face/Off ja Tomb Raider) ja Mike Werb. Tekkenistä on tehty myös anime-elokuva vuonna 1997.

Pelit Muokkaa

Aiheesta muualla Muokkaa

  • Tekkenpedia - Kattavasti tietoa kaikesta pelisarjaan liittyvästä

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki