FANDOM

Tekken 5 on Tekken-sarjan kuudes osa ja samalla viimeinen PlayStation 2:lle julkaistu osa. Pelin kehitti ja julkaisi Namco. Tekken 5:stä julkaistiin myös uusittu Tekken: Dark Resurrection -versio PlayStation Portablelle ja ladattavana PlayStation Networkin kautta PlayStation 3:lle. Dark Resurrectionin ero Tekken 5:een ovat kolme uutta hahmoa, Dragunov, Armor King ja Lili, Asujen värit ovat muuttuneet, sekä uudet asusteet Character Customize -tilassa käytettäväksi.

Tekken 5 tuo mukanaan kolme uutta hahmoa: Agentti Raven, Jinin serkku Asuka Kazama ja kiinalainen kenpo-mestari Feng Wei. Kaikkiaan pelissä on 32 pelattavaa hahmoa, mm. kaikissa Tekken-peleissä mukana olleet Nina Williams ja Paul Phoenix. Mukana on myös uusi minipeli, Devil Within, joka on yhdistelmä mätkintää ja tasohyppelyä. Devil Withinin päähenkilönä on Jin Kazama, joka on tuttu aiemmista Tekken-osista.

Koska Tekken-sarja täytti pelin ilmestyessä 10 vuotta, Namco juhlisti tätä lisäämällä Tekken 5:een mahdollisuuden pelata ensimmäisen, toisen ja kolmannen Tekkenin arcade-versioita.

Tarina Muokkaa

Tekken 5 alkaa muutama minuutti Edeltäjänsä jälkeen, kun Kazuya- ja Heihachi Mishima heräävät Jack-4ten piirittinä. Hetken he taistelevat kuin isä ja poika, mutta pian sen jälkeen Kazuya jättää isänsä kuolemaan ja lentää pois. Kaksi kuukautta myöhemmin Kazuya osallistui viidenteen turnaukseen ja sai kuulla/puristettua Ravenilta tietoa, joka liittyi Heihachin kidnapanneen ja vanginneen isänsä Jinpachi Mishiman Hon-Marun kellariin. Myöhemmin Jin Kazama jäi Devil Jin-persoonansa valtaan ja voitti Jinpachin, muuta taistelu maksoi vanhan miehen hengen. Sen jälkeen Jinistä tuli Mishima Zaibatsun perijä.

Hahmot Muokkaa

Palaavat hahmotMuokkaa

Uudet hahmot Muokkaa

  • Asuka Kazama
  • Feng Wei
  • Raven
  • Jack-5 (Korvaa Gun Jackin)
  • Roger Jr. (lukittu)
  • Devil Jin (lukittu)
  • Jinpachi Mishima (Viimeinen pomovastus. Hahmolla ei voi pelata ilman huijauskoodilaitetta, mutta pelaaminen onnistuu PSP-versiossa Tekken: Dark Resurrection)

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki