FANDOM

The Legend of Spyro: Dawn of the Dragon on The Legend Of Spyro -sarjan kolmas ja ehkäpä viimeinen osa, joka julkaistiin vuoden 14.11.2008. Peli julkaistiin Wiille, PlayStation 2:lle, PlayStation 3:lle, Nintendo DS:lle, ja Xbox 360:lle. Pelillä juhlistettiin myös Spyro-pelien kymmenennettä syntymäpäivää.

Juoni Muokkaa

Tarina alkaa, kun Spyro ja Cynder heräävät aikakristallin rikkouduttua kolme vuotta edellisen pelin tapahtumien jälkeen. Sinä aikana Dark Master on palannut ja herättänyt muinaiset Golemit, joiden avulla hän on ottanut Lohikäärmeiden maailman haltuunsa. Herättyään Spyro ja Cynder kuitenkin huomaavat, että heidät on sidottu toisiinsa eräänlaisella taikaketjulla. Pian Hunter ja Sparx törmäävät sankareihin, ja selvitettyään hiukan tapahtumia, on välttämätöntä suunnata Traakkikaupunkiin, Sotahampaaseen, Ignitus sekä muut lohikäärmeet elivät. Ignituksen mukaan Spyron ja Cynderin on yhdessä päihitettävä Dark Master vapauttaakseen maailman pahuudelta.

Pelaaminen Muokkaa

Dawn of the Dragoniin on ensimmäinen Spyro-peli, jossa Spyro voi lentää vapaasti, ihan milloin itse haluaa. Pelissä ilmestyy myös Co-Op-ominaisuus, jossa toinen pelaaja voi liittyä peliin pelaten Cynderinä. Timanttien keräilyn lisäksi, pelaaja voi etsiä Lohikäärme-haarniskoja, joita he voivat käyttää. Haarniskoilla saa parannuksia hahmojen ominaisuuksiin, kuten automaattisesti palautuva taikavoima tai lisätehoa fyysisiin hyökkäyksiin. Keräiltäviin esineisiin kuuluu myös erilaiset Relicit, jotka kasvattavat Spyron Elinvoima- ja Taikavoima mittareita. Yksi merkittävimmistä muutoksista on se, että Spyrolle ja Cynderille on uudelleen muokattu ulkonäkö, joka saa heidät näyttämään kolme vuotta vanhemmilta ja aikuisemmilta. Pelin ohjattavuus on myös muuttunut. Spyro ja Cynder lyövät neliö näppäimestä ja voimakas isku syntyy kolmio näppäimestä. Ympyrä näppäimellä poimitaan/käytetään jotain esinettä. L2:sesta voit vaihtaa hahmoa ja R2:sesta saa spyron syöksemään, tulta, jäätä, maata tai sähköä. Cynderillä taas tuulta, pelkoa, varjoa tai myrkkyä. X näppäimestä hypätään ja kun painaa kaksi kertaa X, hahmo hyppää megahypyn. Kolmesta painauksesta voi lentää ja kun painaa X koko ajan pysyy laskeutuu. Lentäessä voi painaa X ja lentäminen sujuu paremmin. Kiipeäminen on myös uusi ominaisuus. Spyro ja Cynder pystyvät kiipeämään seinämiä pitkin. He voivat myös juosta seinämää pitkin ja heilauttaa toisensa ylemmäs, toiselle tasolle. Ympyrä näppäimellä tartutaan seinämään ja Vasemmalla analogisella sauvalla voi kiivetä joko ylös tai alas.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki