FANDOM

The Simpsons Wrestling on Big Ape Productionsin kehittämä Simpsonit-televisiosarjaan liittyvä videopeli vuodelta 2001.

Juoni Muokkaa

Avaruusoliot ovat haastaneet springfieldiläiset showpaininiin, mutta ensimmäiseksi heidän täytyy taistella toisiaan vastaan selvittääkseen, kuka menee pelastamaan heidän kaupunkinsa vihreiltä avaruusolioilta.

Pelaaminen Muokkaa

Pelin hahmot ovat luotu käyttämällä perinteistä animaatiota, johon on sekoitettu 3D-grafiikkaa.

Jokaisella painijalla on vain neljä liikettä. On myös juoksemis-hyökkäyksiä, mutta pelaajat voivat käyttää jokaisen hahmon ensisijaisia kolmea erikoisliikettä.

Kamppailuihin monisäikeisyyttä tuovat jokaiselle hahmolle yksilölliset erikoisliikket, jotka tekevät pahaa jälkeä vastustajissa. Voiman nouseminen on tärkeää kamppailun edetessä. Donitsit tuovat lisäpiristystä energiaan, atomit täyttävät koko pylvään, popcornit lisäävät terveyttä ja lenkkitossut lisäävät nopeutta.

Kamppailujen keskipisteenä oleva painikehä kulkee ympäri kaupunkia. Voittajia ratkaistaan esimerkiksi koulussa, kaupungintalossa, avaruusaluksella, Moen baarissa ja ydinvoimalassa. Kaikkiaan kamppailuympäristöjä on kymmenen.

Pelihahmot Muokkaa

  • Homer Simpson
  • Bart Simpson
  • Lisa Simpson
  • Marge Simpson
  • Barney Gumble
  • Hassu-klovni
  • Apu Nahasapeemapetilon
  • Talonmies Willie
  • Bumblebee Man
  • Waylon Smithers (ja Montgomery Burns)
  • Moe Szyslak
  • Ned Flanders
  • Professori Frink
  • Kang ja Kodos
  • Tikku ja Takku (ainoastaan toisiaan vastaan)

Pelin hahmoilla on samat ääninäyttelijät kuin televisiosarjassakin. Voimakkain hahmo on Ned Flanders, koska hänellä on kaksi kertaa niin paljon energiaa kuin muilla hahmoilla ja lisäksi tehokas salama-hyökkäys.

Vastaanotto Muokkaa

Kriitikot ja Simpsons-fanit ovat haukkuneet peliä, mutta se ei ollut niin epäonnistunut kuin The Simpsons Skateboarding. Peliä haukuttiin yksinkertaisuudesta, tasapainottomasta pelaamisesta ja huonosta grafiikasta. Se myös kauhistutti showpainifaneja sen liikkeiden puutteesta. Tämän syystä The Simpsons Wrestlingiä on pidetty yhtenä huonoimmista Simpsons-peleistä ja huonoimmista peleistä ikinä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki