FANDOM

Toad.png

Toad on yleinen nimitys Nintendon Mario-peleissä esiintyvistä, ihmisen näköisistä sieniolennoista. Toadit asuvat sienivaltakunnassa, jota johtaa prinsessa Peach.

Toadit ovat yleensä erivärisiä, mutta esimerkiksi Mario Strikers: Charged Football -pelissä katsomo on täynnä samanvärisiä toadeja. Yoshi-nimityksen tavoin Toad-nimellä tarkoitetaan sekä koko olentojen joukkoa että tiettyä, Toad-nimistä pelihahmoa.

Historia Muokkaa

Toad esiintyi ensimmäisen kerran pelissä Super Mario Bros. ja ensimmäinen pelattava Toad-hahmo oli pelissä Super Mario Bros 2. Toadit esiintyvät melkein kaikissa Mario-tasohyppelypeleissä sekä Mario Kart-pelisarjan kaikissa peleissä. Toad-hahmoa voi ohjata Mario Kart Wii:ssä sekä Mario Kart DS:ssä.

Toadeja on eniten[[ pelissä Super Mario 64. Ne ovat kaikki Prinsessa Peach]]in linnassa, ja antavat Mariolle neuvoja. On olemassa myös tyttötoad nimeltä Toadette, ja vanhus, Toadsworth, joka esiintyy muutamissa peleissä.

Toad-talot Muokkaa

Muutamissa Mario-peleissä on Toad-taloja, joista saa jonkin esineen. Niiden ensiesiintyminen oli pelissä Super Mario Bros. 3, jossa niiden sisällä oli kolme arkkua. Mario pystyi avaamaan yhden näistä arkuista, jolloin hän sai sen sisällön. Paper Mariossa on Toad-taloja, jotka toimivat paikkoina jossa Mario voi parantaa itsensä. New Super Mario Bros.-pelissä on neljä erilaista toad-taloa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki