FANDOM

Tomb Raider 2: The Dagger of Xian julkaistiin vuonna 1997, vuosi ensimmäisen Tomb Raider -pelin julkaisun jälkeen.

Aseet ja tarvikkeet Muokkaa

  • Magnumit
  • Haulikko
  • Harppuuna
  • Rynnäkkökonekivääri M16
  • Uzit
  • Sekuntikello
  • Pieni lääkepaketti
  • Iso lääkepaketti
  • Soihdut

Juoni Muokkaa

Lara Croft matkustaa Kiinaan etsimään mystistä Lohikäärmeen tikaria. Muinainen taru kertoo, että joka iskee tämän mystisen tikarin sydämeensä, saa lohikäärmeen voimat.

Taru sijoittuu Tsingis Khanin aikakauteen, kauas Kiinan historiaan, jolloin sodat olivat arkipäivää. Xianin kaupungissa, sotaan liittyi myös lohikäärme. Mies oli iskenyt tikarin sydämeensä. Voimakas lohikäärme tuhosi kyliä ja rakennuksia ja poltti ihmisiä elävältä. Eräs rohkea munkki, huomasi tikarin yhä olevan lohikäärmeen sydämessä. Viimeisillä voimillaan, hän repi sen irti ja Lohikäärme haihtui. Sen jälkeen, tikari suljettiin Kiinan muurin sisällä olevaan temppeliin, jotta kukaan ei koskaan saisi sitä käsiinsä. Temppelin avain kätkettiin myös, katakombeissa sijaitsevaan jäätemppeliin.

Lara saapuu Kiinan muurille ja etsii tiensä mystisen Xianin temppelin sisäänkäynnille. Siellä häntä odottaa jotain yllättävää. Joku muukin on kiinnostunut kyseisestä tikarista. Italialainen mafioso Marco Bartoli, on halukas saamaan tikarin käsiinsä, muttei yhtä kunniallisilla aikeilla kuin Lara. Bartolin miehiä on joka puolella ja Laran on oltava varovainen, sillä tämä mies tekee kaikkensa saadakseen tikarin käsiinsä. Tai toisin sanoen, sydämeensä.

Lara löytää vihjeen, joka mukaan hänen täytyy lähteä Venetsiaan, lähemmäs Marco Bartolia. Venetsiassa, Lara törmää useaankin Bartolin miehiin, jotka näyttävät olevan valmiita tunkeilijoihin. Laran matka Venetsiassa päätyy vanhaan Oopperataloon, jonka uloskäynnillä odottaa Marco Bartolin rahtikone. Lara matkustaa jäniksenä koneessa, kuunnellen ohjaamossa olevien miesten puheita. Samassa. Laraa isketään takaraivoon.

Lara herää valtamerellä. Hänet on lukittu öljynporauslautalle, mutta löytää keinot päästä pois. Aseettomana hän hiipii öljynporauslautalla ja saa tietää, että valtameren pohjassa on jotain, minkä Bartoli haluaa käsiinsä. Lara löytää öljynporauslautalla vankina olevan munkin, joka kertoo tarkemmin esi-isiensä tarinan. Esine, jonka avulla pääsee Xianin temppeliin, on piilotettu syvälle katakombeihin. Lara vaihtaa ylleen märkäpuvun ja lähtee pienoissukellusveneen mukana valtameren pohjaan. Siellä, odottaa laivan hylky, Maria Doria, joka ilmeisesti kantoi arvokasta lastia. Bartolin miehet ohittaen, Lara löytää Maria Dorian varastosta jotain, mikä liittyy tikariin; Seraph nimisen esineen, jolla on pääsy Tiibetin luostarin alapuolella oleviin katakombeihin. Lara palaa takaisin pinnalle ja varastaa Bartolin rahtikoneen.

Hän matkustaa Tiibetiin, Himalajan vuoristolle jonne hän joutuu myös tekemään pakkolaskun. Juuri ja juuri, hän kerkeää hyppäämään rikkoutuneesta koneesta ulos. Lara joutuu tarpomaan Barkhangin luostarille. Päästessään luostarille, se on jo väijytyksen alaisena. Lara ei voi kuitenkaan hukata aikaa, vaan etsii sisäänpääsyä katakombeihin. Etsimällä rukouspyörät, hän pääsee temppeliin, johon Seraph kuuluu ja siten hän astuu katakombeihin.

Katakombien läpi, Lara löytää Talionin, Xianin temppelin avaimen, piilotettuna syvälle lumisten käytävien sisään. Talionia vartioi muinainen olento, Laran täytyy päästä sen ohi, jos haluaa selvitä hengissä ulos. Lara löytää lopulta tiensä ulos.

Palatessaan Himalajan hyiseen vuoristo-ilmaan, hän varastaa yhden Bartolin jeepeistä ja lähtee takaa-ajettuna kohti Kiinaa. Pitkän matkan jälkeen, hän saapuu Kiinan muurille, Xianin temppelin sisäänkäynnille. Hetki jota Lara on odottanut, koittaa. Hän astuu sisään Xianin temppeliin, jossa kukaan ei ole ollut vuosisatoihin.

Selvittäessään tien aavemaisen temppelin läpi, hän huomaa, että Bartoli on ollut nopeampi. Hän on iskenyt tikarin sydämeensä ja prosessi on jo alkanut. Lara seuraa Bartolia ja tämän miehiä ulos temppelistä, mystiseen paikkaan, jossa saaret kelluvat. Paikan kautta, hän löytää tien Lohikäärmeen pyhäkköön, jossa Bartoli on jo muuntautumassa. Laralle jää enää yksi vaihtoehto: Hän on se, jonka on tapettava lohikäärme. Lara saa tapettua lohikäärmeen, mutta samalla, temppeli alkaa sortumaan. Lara lähtee juoksemaan kohti uloskäyntiä, tulenlieskat ja räjähdykset kannoillaan. Räjähdyksen voimasta, hän lentää ulos temppelistä ja tippuu maahan. Lara menee tajuttomaksi. Muutaman tunnin jälkeen, hän kuitenkin osoittaa elonmerkkejä ja herää. Xianin temppeli on tuhoutunut.

Laran huolet eivät ole kuitenkaan vielä ohi. Palatessaan kotiinsa Englantiin, mukanaan tämä mystinen tikari, uusi lisä hänen mittaamattoman arvokkaaseen kokoelmaansa, Bartolin miehet löytävät yöllä tiensä hänen kartanolle. Yöpuvussaan, Lara ei aio antaa periksi Bartolin miehille, vaan ottaa haulikon esiin komerostaan ja hoitelee heidät pois päiviltä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki