FANDOM

Tomb Raider 3 on kolmas Tomb Raider peli, joka ilmestyi vuonna 1998. Peliä on kehuttu vaikeimmaksi Tomb Raideriksi.

Juoni Muokkaa

kauan sitten, Antarktiksen saari oli vehreä ja täynnä eksoottista elämää. Eräänä päivänä maan ilmakehään syöksyi valtava meteoriitti, joka törmäsi maan kuoreen juuri Antarktiksen kohdalla. Kaikki eläimet ja kasvisto kuoli. Jäljelle jäi vain tuhkaa ja palavaa maata. Lopulta, Antarktis peittyi lumeen.

Polynesialaiset aloittivat tutkimusmatkansa ja päätyivät Antarktiksen saarelle. He löysivät Antarktiksen tuhonneen meteoriitin. He huomasivat mystisen meteoriitin sisältävän outoa voimaa. He oppivat hallitsemaan voimaa ja takoivat meteoriitin osista neljä veistosta; Vermillionin veistokset. Polynesialaiset rakensivat itselleen kaupungin, Tinnoksen. Kaupungin sisään rakennettiin temppeli veistoksia varten ja temppelissä sijaitsi myös meteoriitin ydin. Kun veistoksia käytetään yhdessä meteoriitin ytimen läheisyydessä, saadaan hallittavaksi mahtavat voimat.

Vuosisatoja myöhemmin, tutkimusmatkailijoiden retkikunta päätyi Antarktiksen saarelle. He olivat ajelehtineet pitkän aikaa merellä, eivätkä olleet syöneet lihaa aikoihin, joten he olivat onnellisia löytäessään maata. Lumisten huippujen saari piti sisällään kuitenkin jotain omituista. Tutkimusmatkailijat lähtivät seuraamaan suden jälkiä syvälle luolastoon. Luolasta, he löysivät Vermillionin veistokset. Ottaessaan veistokset, sudet ilmestyivät ja luolasto alkoi sortua. He menettivät yhden retkikunnastaan, mutta muut selvisivät ihmeen kaupalla ulos luolastosta. Jokainen heistä, lähti eri teilleen, vieden jokaisen veistoksen maailman kolkkiin.

Nykyaikaan, Antarktiksella on tutkimuslaitos. RX-Techin kaivosyhtiön miehet poraavat öljyä ja havaitsevat jotain omituista. Maan kuoren sisältä uhkuu jotain erikoista voimaa. He löytävät myös yhden tutkimusmatkailijan haudan. Miehet ovat ihmeissään. He ovat löytäneet Vermillionin temppelin olinpaikan.

Lara Croft on Intiassa tutkimusretkellä. Muinaisten temppelien lomassa, hän törmää muiden leiriin. Kolme miestä on leiriytynyt temppelin raunioiden läheisyyteen ja kaksi heistä on sisällä temppelissä. Yksi heistä taas, on pimahtanut. Hän kertoo Laralle kuulevansa ääniä ja varoittaa Laraa temppelistä. Lara entistä päättäväisempänä, astuu sisälle temppeliin. Kulkiessaan luolaverkostojen läpi, hän törmää jälleen tähän mieheen, Tonyyn, jonka hän tapasi hetkeä aiemmin. Tony pitää käsissään kuitenkin jotain voimakasta, yhtä Vermillionin veistoksista. Laran onnistuu napata Tonyltä veistos ja Lara selviytyy ulos temppelistä.

Päästessään ulos, hän törmää toiseen mieheen, keskellä Intian viidakkoa. Mies pyytää Laraa astumaan veneeseensä. Esittäytymisen jälkeen, mies, Dr. Willard kertoo että hän on seurannut Laraa ja haluaisi tarjota hänelle töitä. Mies esittelee veistoksen ja antaa Laralle luettavaksi vanhan retkikunnan lokikirjan. Luettuaan, Lara on valmis Dr. Willardin tarjoamaan työhön.

Ensimmäinen veistos, Infada Artifact repussaan, Lara lähtee kohti Tyynenmeren saaria, joissa toinen veistos pitäisi sijaita. Hän rantautuu rannikkokylään, jossa alkuasukkaat eivät ole niin vieraanvaraisia. Lara lähtee etsimään tietä viidakon läpi Punan temppeliin, jossa Punalla huhutaan olevan tämä veistos. Matkallaan Lara törmää yhteen alkuasukkaaseen, joka haluaisi syödä Laran. Lara muistuttaa, että hän voi itsekin olla nälkäinen ja saa nyhdettyä alkuasukkaasta jotain tietoja. Alkuasukas kertoo, että veistoksia pidetään kaiken pahan lähteenä ja että alkuasukkaat kunnioittavat ja myös pelkäävät veistoksia. Lara matkustaa eteenpäin ja löytää viidakosta puumajan. Sisällä on loukkaantunut mies, jonka lentokone on tehnyt hätälaskun viidakkoon. Mies kertoo, että herätessään, alkuasukkaat olivat syöneet hänen toisen jalkansa. Mies lupaa auttaa Laraa eteenpäin, jos tämä kertoisi muille pakkolaskun tehneille, että suuntaisivat rantaa kohden. Lara saa mieheltä kartan ja matkaa eteenpäin. Hän löytää pakkolaskupaikan ja lähtee jatkamaan matkaansa kohti Punan temppeliä. Päästessään sinne, häntä odottaa muinaiset ansat. Itse Puna ei ole myöskään ystävällisellä tuulella ja yrittää tappaa Laran. Lara kuitenkin saa veistoksen ja seuraava etappi odottaa.

Nyt Lara matkustaa Nevadaan, jossa Alue 51 rakennuksessa pitäisi sijaita kolmas veistos, Element 115. Turvatoimet ovat kuitenkin ankarat ja Laran täytyy keksiä keino päästä sisälle rakennukseen. Lara ohjaa mönkijänsä hyppyriin ja mönkijän mukana hän lentää aidan toiselle puolelle. Vartijat vievät tajuttoman Laran selliin, mutta Laran tavoite on täyttynyt. Hän on päässyt sisälle rakennukseen. Kuitenkin aseettomana, hänen täytyy hiipiä varovasti eteenpäin. Vartijoiden ilmestyessä, hän vapauttaa muita selliasukkeja ja pääsee jatkamaan eteenpäin. Lara löytää rakennuskompleksin läpi tien rekkaterminaaliin. Hän hyppää yhteen rekoista, joka vie Alue 51 sisälle. Yhdysvaltojen salainen rakennus on täynnä salaisuuksia, mutta Laralla on aikaa etsiä vain yksi, Element 115. Veistos on avaruusaluksen sisällä, josta Laran täytyy se hakea. Päästessään omituisen aluksen sisälle, hän voi huokaista helpotuksesta, ottaa veistos ja lähteä kohti Lontoota.

Lara on saapunut kotikaupunkiinsa Lontooseen. Hänen täytyy nyt etsiä nainen nimeltä Sophie Leigh, jolla viimeinen veistos on. Lara matkaa Lontoon sydämestä sen viemäreihin. Siellä hän tapaa jengin nimeltä Kirotut. He ovat kuuluneet Sophie Leighin testiryhmään. Sophie Leigh haluaa etsiä ikuisen nuoruuden salaisuuden keinolla millä hyvänsä. Niinpä hän oli palkannut hyvällä palkalla ryhmän testeihin. Testeissä oli kuitenkin hirvittävä hinta. Kirotuilla ei ollut enää kasvoja nimeksikään. Kirotut lupasivat auttaa Laraa, jos tämä toisi museosta heille palsamointiainetta. Sen jälkeen, Lara löytää tiensä Sophie Leighin toimistolle. Kädessään Sophie pitää neljättä veistosta, Eye of Isistä. Sophie yrittää houkutella Laran mukaan kampanjaan mutta Laraa ei kiinnosta ikuinen nuoruus ja Sophie kieltäytyy antamasta veistosta Laralle. Hänen täytyy ottaa veistos hinnalla millä hyvänsä. Sophie osoittautuu erittäin haluttomaksi antaa veistosta Laralle, mutta Lara antaa hänelle sähköiskun ja saa veistoksen. Nyt, matka jatkuu kohti Antarktista.

Lara saapuu Antarktiksen hyisiin olosuhteisiin. Hänen on nyt löydettävä Willard ja kysyä häneltä muutamia kysymyksiä. Löytäessään Willardin, tämä on erittäin suurpiirteinen ja yhtäkkiä hän kolkkaa Laran ja nappaa veistokset. Kun Lara tokenee iskusta, hän lähtee Willardin perään. Tämä on menossa hissillä maan alle. Lara hyppää hissin katolle ja löytää tiensä RX-Techin kaivokseen. Kaivoksessa on mitä oudoimpia asioita, muun muassa mutantteja. Lara löytää sen, mitä RX-Tech kaivaa. He ovat raivanneet esiin Tinnoksen kylän. Lara tietää, että Tinnoksen kylän uumenissa on myös meteoriittitemppeli. Päästessään temppelin luo, Lara löytää Willardin, joka on jo asettanut veistokset paikalle ja kutsuu meteoriittien voimaa. Lara katsoo kauhuissaan temppelin reunoilta, kun Willard hyppää meteoriitin ytimen luo. Willard tulee esiin hieman muuttuneena. Hänestä on tullut ihmishämähäkki, jolla on mahtavat voimat. Laran täytyy keksiä keino päästää tämä hämähäkki pois päiviltään. Lara kerää yksi kerrallaan veistokset itselleen ja näin hämähäkki menettää voimiaan. Vihdoin Lara pääsee pakenemaan temppelistä ja Willardin ruumis jää temppelin uumeniin. Lara palaa veistokset repussa takaisin kotiin.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki