FANDOM

Tony Hawk's Pro Skater 3 on rullalautailuaiheinen videopeli, joka kuuluu Tony Hawk -rullalautailupelien joukkoon. Pelin kehitti Neversoft ja julkaisi Activision vuonna 2001 ensimmäisenä Playstation 2 -pelinä, joka tuki moninpeliä Internetin kautta. Peli menestyi hyvin: sitä myytiin 3,95 miljoonaa kappaletta, joista 1,51 miljoonaa Euroopassa, ja sen PS2-versio sai muun muassa harvinaiset 10 pistettä GameSpotin arvostelussa.

Tony Hawk's Pro Skater 3 esitteli uuden "revert"-tempun, joilla ramppitemppuja voi ketjuttaa muiden temppujen yhteyteen.

Pelin kulku Muokkaa

Tony Hawk's Pro Skater 3:n yksinpeli sisältää yhden pelimuodon, jossa pelaaja etenee kentästä kenttään suorittaen tehtäviä. Jokaisessa kentässä on mahdollista suorittaa yhdeksän temppua, joista jokaisesta saa yhden etenemispisteen. Uudet kentät avautuvat, kun vaadittava pistemäärä täyttyy. Pelin voittamiseksi on kaikkien kenttien kaikki tehtävät suoritettava jokaisella pelihahmolla.

Moninpelin pelimuodot ovat temppukisa, lipunryöstö, taginmaalauskilpailu ja deathmatch.

Pelihahmot Muokkaa

Hahmot ovat pääosin samat, kuin kahdessa edellisessä pelissä, mutta Bam Margera on pelissä uutena hahmona ja Bob Burnquist on jäänyt tällä kertaa pois.

  • Tony Hawk
  • Steve Caballero
  • Kareem Campbell
  • Rune Glifberg
  • Eric Koston
  • Bucky Lasek
  • Bam Margera
  • Rodney Mullen
  • Chad Muska
  • Andrew Reynolds
  • Geoff Rowley
  • Elissa Steamer
  • Jamie Thomas

Lukitut hahmot Muokkaa

  • Darth Maul
  • Wolverine
  • Kelly Slater
  • Officer Dick
  • Private Carrera
  • Ollie the Magic Bum
  • Demoness
  • Neversoft Eyeball
  • Doomguy (PC-versio)
  • X-ray (Xbox-versio)

Kentät Muokkaa

  1. Valimo
  2. Kanada
  3. Rio de Janeiro
  4. Lähiö
  5. Lentokenttä
  6. Skater Island
  7. Los Angeles
  8. Tokio
  9. Risteilijä

Lukitut kentät Muokkaa

  1. Varasto
  2. Burnside
  3. Roswell
  4. Öljynporauslautta (Xbox-versio)
  5. Alamäki (PlayStation-versio)

Lisäksi PS2-version pelilevyltä on löydetty Pariisiin perustuva kenttä, joka ei kuitenkaan tullut mukaan. Myös levyltä on löytynyt keskeneräisen Öljynporauslautan tiedostoja.

Myös muutamia tehtäviä on otettu pois, esimerkiksi lentokentällä olisi ollut terrorismiin liittyviä tehtäviä, mutta ne otettiin pois Syyskuun 11. päivän iskujen takia. Kuitenkin äänitiedosto 'terror_theme' löytyy PC-pelin tiedostoista.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki