FANDOM

Trine on kehitteillä oleva fantasiamaailmaan sijoittuva tasohyppelypeli suomalaiselta Frozenbyteltä. Projekti vahvistettiin 5. joulukuuta 2008. Peli on tulossa saataville PlayStation Networkiin sekä PC:lle vuoden 2009 alkupuolella.

Pelaaminen Muokkaa

Trine on toimintapainotteinen tasohyppely- ja älypeli, jossa pelaaja kontrolloi erilaisia hahmoja yrittäen läpäistä kenttiä. Tärkeässä osassa peliä on fysiikka, jonka avulla pelaaja kykenee selvittämään ongelmia, tekemään taikoja ja taistelemaan epäkuolleita vihollisia vastaan.

Pelissä on 16 kenttää, jotka kaikki on jaettu 4-5 jatkopaikkaan (engl. checkpoint). Pelaajan hahmoja voi kuolla matkan varrella, mutta pelaaja voi yhä jatkaa pelaamista jäljellä olevilla hahmoilla, ja elvyttää kuolleet hahmonsa jatkopaikkakohdilla. Pelin vaikeustasoa on mahdollista vaihtaa minkä myötä vihollismäärät kasvavat.

Päähenkilöt Muokkaa

Pelissä on kolme päähenkilöä: soturi, joka on vahva ja fyysistä toimintaa painottava hahmo, velho joka kykenee taikomaan objekteja joilla selvitä tehtävistä, sekä varas; tarkka ja ketterä hiippailija.

Pelin tarinan mukaan päähenkilöt ovat juuttuneet mysteeriseen Trineksi kutsuttuun kojeeseen, josta ulkona voi olla vain yksi hahmo kerrallaan, mikä mahdollistaa hahmon vaihtamisen lennossa tilanteen mukaan.

Pelimoottori Muokkaa

Trinen pelimoottorina toimii rankalla kädellä muokattu Frozenbyten esikoispelin Shadowgroundsin moottori. Grafikkamoottori on uudelleenkirjoitettu PS3-versiota varten. Pelin ohjelmointi on suoritettu kokonaan C++:lla, ja omien työkalujensa ohella tekijätiimi on käyttänyt myös Visual Studiota.

Fysiikoitten toteutukseen pelissä käytetään Nvidian PhysX -moottoria, jota tekijätiimi käytti jo ennemmin Shadowgrounds Survivor pelissään.

Aiheesta muualla Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki