FANDOM

Waluigi

Waluigi on Nintendon peleissä esiintyvä kuvitteellinen pelihahmo. Waluigi esiintyi ensimmäisen kerran Nintendo 64:n pelissä Mario Tennis vuonna 2000. Waluigi on luultavasti Warion veli , ja näin myös Marion ja Luigin serkku (Tästä ei olla varmoja). Waluigi ei ole tähän mennessä ollut pääosassa yhdessäkään pelissä, vaan hän on toiminut pelattavana hahmona Marion urheilupeleissä ja muissa Mario Party -peleissä.

Ulkonäöltään Waluigi on kuin eräänlainen liioiteltu versio Marion veljestä Luigista. Luigi on hoikka ja pitkä, Waluigi taas häntäkin laihempi ja pitempi. Luigilla on pitkät viikset, jotka Waluigilla ovat vielä pidemmät ja piikikkäämmät. Waluigi pukeutuu tumman violetteihin housuihin, hieman vaaleampaan paitaan, violettiin lakkiin sekä oransseihin "tonttumaisiin" kenkiin. Lakissaan Waluigilla on ylösalaisin käännetty L-kirjain eli Γ. Waluigi esiintyy myös Mario Kart -peleissä.

Waluigi esiintyy Mario Kart Wiissä sellaisena hahmona, mikä kuuluu valmiisiin hahmoihin. Mario Kart DS:ssä Waluigi on lukittu hahmo. Siinä pelissä tämän saa 100cc:stä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki