FANDOM

WonderSwan Color on lelu- ja videopeliyritys Bandain kehittämä käsikonsoli, joka julkaistiin vuoden 2000 lopulla. Muiden WonderSwanien tapaan se ilmestyi ainoastaan Japanissa.

Sen lisäksi, että mustavalkoiseen edeltäjäänsä nähden WonderSwan Color on selkeästi väririkkaampi, se sisältää myös enemmän keskusmuistia (64 kB) sekä muutamalla millimetrillä suurennetun näytön. Kuitenkin laitteen pitäminen joko horisontaalisessa tai vertikaalisessa peluuasennossa on edelleen mahdollista, eikä Coloria seurannut SwanCrystalkaan ole poikkeus. WonderSwan Colorin erikoisuuksiin lukeutuu lisäksi se, että ennen kuin laitteella voidaan pelata sille on tallennettava omia henkilökohtaisia tietoja, joita ovat nimi, sukupuoli, syntymäaika ja veriryhmä.

Siinä missä ensimmäinen WonderSwan kilpaili Nintendon Game Boy Colorin kanssa, yritettiin WonderSwan Colorin avulla käydä kilpailua Game Boy Advancea vastaan. Vaikka laite myi kohtuullisen hyvin, sen pärjääminen oli pitkälle riippuvaista pelkästään alhaisesta hinnasta ja Final Fantasy -käännöksistä. Konsolin saama menestys ei siis ollut riittävän suuri horjuttamaan Nintendon ylivoimaista asemaa Japanin käsikonsolimarkkinoilla.

Julkaisut

Kuten aiempaa WonderSwania, Coloriakin julkaistiin erivärisissä kuorissa. Se oli saatavilla viidessä perusvärivaihtoehdossa: sininen, kristallinsininen, kristallinmusta, kristallinoranssi ja vaaleanpunainen. Konsolista tehtiin harvinaisempiakin limited edition -väriversioita.

WonderSwan Coloria julkaistiin myös bundle-pakkauksissa, joita oli saatavilla rajoitetuin määrin. Jokaisen konsolin kuorilla oli oma teemansa, joka liittyi laitteen kanssa myytävään peliin. Tunnetuimpia bundle-pelejä olivat Final Fantasy I ja II.

Teknisiä tietoja Muokkaa

  • Muisti: 64 kB/512 kb (jaettu WRAM ja VRAM)
  • Näyttö: LCD
  • Resoluutio: 224 × 144 pikseliä
  • Värit: kerralla 241, yhteensä 4096
  • Ääni: sisäänrakennettu mono tai stereo
  • Virtalähde: 1 AA-paristo
  • Paino: 95 g

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki